حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صابریان روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس علمیه خواهران استان سمنان در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان بیان کرد: انقلاب در قاب خاطرات، بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی، ایرانگردی ویژه نوروز و کتابخوانی نوروزی از جمله موضوع‌های فعالیت این خواهران طلبه است.

وی برگزاری جشنواره قرآن کریم، کتاب یار، دوره‌های آموزشی متعدد ویژه مبلغان و طلاب، نشست‌های بصیرتی سیاسی، جلسه‌های درس اخلاق و کلاس‌های ورزشی و هنری را از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران استان سمنان عنوان کرد.

بیش از ۷۰۰ بانوی مبلغ در سمنان فعالیت می‌کنند

صابریان ادامه داد: بیش از ۷۰۰ نفر از بانوان طلبه استان سمنان در رشته‌های مختلف، فعالیت‌های تبلیغی دارند.

وی افزود: فعالیت مستمر بیش از ۷۰۰ بانوی مبلغ استان سمنان در رشته‌های زن و خانواده، قرآن و حدیث، سبک زندگی اسلامی، احکام، تاریخ تشیع، کودک و نوجوان، فرق مذاهب، روایت‌گری شهدا، اردوداری، سواد فضای مجازی و اخلاق است.

استاد حوزه و دانشگاه نحوه تبلیغ این افراد را سخنرانی، نویسندگی، کلاس‎داری، فضای مجازی و مداحی خواند و افزود: مخاطبان تبلیغی این افراد را کودکان و نوجوانان، دانش‌آموزان،  دانشجویان، اولیا و مربیان، ادارات، پایگاه‌های بسیج و نماز جمعه، کانون‌های مساجد و عموم زنان جامعه تشکیل می‌دهند.

راه اندازی قرارگاه حیات طیبه، قرارگاه فرهنگی زنان، کانون یاوران نماز و کانون خادمان رضوی از دیگر فعالیت‌های تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان است که صابریان به آن اشاره و بیان کرد: کانون‌های خادمان رضوی در ۲ موضوع مهم تخصصی فعالیت دارند.

راه‌اندازی ۱۱ کانون یاوران نماز در مدرسه‌های علمیه خواهران استان سمنان

وی گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی رضوی و آداب زیارت ائمه معصومین(ع) به ویژه زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی سبک زندگی اسلامی در راستای تحکیم خانواده مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و به ویژه سبک و سیره معصومین(س) در میان بانوان و دختران جامعه از موضوع‌های تخصصی فعالیت این کانون‌ها است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: ۱۱ کانون یاوران نماز در مدارس علمیه خواهران استان سمنان از اوایل سال ۹۶ تشکیل و راه اندازی شده است.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در سال۱۳۹۰ تاسیس شد.

در حال حاضر ۱۷۰۰ طلبه خواهر در ۱۲ مرکز آموزش عالی و مدارس در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

تعداد فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران استان سمنان بیش از ۱۴۰۰ نفر است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.