علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: جاده‎های استان اکنون با شرایط مطلوب فاصله دارد و برنامه‌های خوبی برای رفع مشکلات راه‌ها در کشور آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: تردد سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیونی مسافر از استان سمنان اهمیت تصویب و تخصیص اعتبارهای ملی برای بازسازی این جاده‌ها را دوچندان می کند.

استاندار سمنان تصریح کرد: اقدام‌های خوبی از سال‌های گذشته برای افزایش کیفیت جاده‌های استان در حال انجام است که احداث آزاداره حرم تا حرم نمونه‌ای از این طرح‌ها است.

آشناگر ادامه داد: تنها پلیس راه مسئول کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان نیست و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، علوم پزشکی و راهداری، برای رفع چالش تلفات جاده‌ای در سمنان تدبیر شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: وسعت استان بیش از ۹۸ هزار کیلومتر مربع است و برقراری امنیت راه‌های استان دشوار به نظر می رسد، در صورت کمبود نیروی انسانی برای رفع این چالش نیز باید اقدام شود.

وی افزود: توجه به آموزش برای کاهش سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از رویکردهای اصولی می توان فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن را ترویج داد.

آشناگر گفت: یک میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های فرهنگی در امر کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان تصویب شد که در کمترین زمان ممکن این اعتبار به پلیس راه تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: بازسازی جاده نظامی سمنان مجوزهای لازم را دریافت کرده است و با برنامه‌ریزی اصولی برای تعریض و بازسازی این طرح اقدام می شود.

استاندار سمنان خاطر نشان کرد: راهنمایی و رانندگی برای برچیدن سرعت‌گیر در مناطق شهری و روستایی کشور تلاش کند، در برخی موارد این سرعت‌گیرها عامل تصادف هستند.

در نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان که با حضور سردار سرتیپ سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از شهرداران و فرمانداران استان سمنان در ارتباط با میزان تلفات جاده‌ای و کاهش آن بحث و تبادل نظر شد.

در پنج سال گذشته ۹۰۷ نفر در جاده‌های استان سمنان به دلیل سوانح رانندگی جان باختند و ۶ هزار و ۴۶۶ نفر مجروح شدند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.