رستم سعداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گرایش فعالان اقتصادی به رویکردهای علمی، تحقیقی و توسعه‌ای نیازمند حمایت دولت است و باید با هم‌اندیشی به فناوری روز در تولید توجه داشت.

وی خاطر نشان کرد: فشارهای اقتصادی و تحریم مانع از اجرای طرح‌های توسعه‌ای و بهره گیری از دانش در تولید کالا شده است که با توجه به وجود دانش‌بنیان‌ها ارتباط صنعت و دانشگاه یم تواند بیش از پیش تقویت شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ادامه داد: تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد از واحدهای صنعتی استان در سال‌های گذشته به اجرای طرح تحقیق و توسعه اقدام کردند و بقیه این بنگاه‌های اقتصادی توجه چندانی به این رکن مهم ندارند.

سعداللهی اضافه کرد: در سال‌های گذشته حمایت واحدهای صنعتی از شرکت‌های دانش بنیان به نسبت اواخر دهه هشتاد افزایش قابل توجهی داشته است و با ادامه این روند می توان برای توسعه روزافزون کشور گام برداشت.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای تاثیرگذاری در اقتصاد کشور نیازمند حمایت هستند و ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه به ایجاد اشتغال پایدار در کشور کمک می کند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.