مهدی صمیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای طرح‌های اقتصادی و رفع مشکلات زیرساختی و با تخصیص اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در یکسال گذشته در مناطق روستایی سمنان شغل ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: در روستاهای حسن آباد، رکن آباد، خیرآباد شهرستان سمنان، کرند شهرستان گرمسار، ده‌ملا شهرستان مهدیشهر، محمد آباد میامی و قلعه‌‎بالا و رضاآباد شاهرود با اجرای طرح‌های اقتصادی از جمله گردشگری ،جمعیت در این مناطق در ۲ سال گذشته به یک تا ۲ برابر مدت مشابه سال ۹۲ افزایش پیدا کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: روند مهاجرت از مناطق روستایی به شهرهای استان سمنان متوقف شده است و با رفع مشکلات زیرساختی جوانان خلاق و توانمند مهیای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در روستا هستند.

صمیمیان تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه کارا و شناسایی جوانان بیکار روستاها از رویکردهای اصولی دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات معیشتی و بیکاری روستاییان در سال‌های گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای کشور است و اجرای این طرح در روستاهای سمنان با روند مثبت و قابل توجهی پرشتاب است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: اکنون در ۲۹۷ روستای سمنان اجرای طرح هادی در دست اقدام است و تا پایان برنامه ششم توسعه مشکلات زیرساختی تمامی روستاهای استان برطرف می شود.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.