آیت الله سید محمد شاهچراغی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آیین‌های عزاداری ماه محرم باید سنتی برگزار شود و ورود خرافات و انحراف در برگزاری این آیین سوگواری حرام است.

وی خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع)قمه‎زنی در سوگواری ماه محرم و امام حسین(ع) را حرام می دانند و جوانان باید آیین‌هایی که در اسلام سفارش شده است را در عزاداری‌ها به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: جوانان با پوشیدن لباس مشکی، سینه‌زنی و نشستن پای منبر سخنرانی که به تبیین قیام عاشورا می پردازند، ماه محرم را گرامی بدارنند و برای شهادت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا سوگواری کنند.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: مداحی‌ها باید به شان و جایگاه اهل بیت(ع) اضافه کند و اشعار دروغ و جاهلانه در بیان عظمت امام حسین (ع) استفاده نشود.

درس مهم عاشورا به مردم مقاومت است

امام جمعه سمنان تصریح کرد: درس مهم عاشورا و امام حسین(ع) به مردم مقاومت است و باید با الگوبرداری از ارزش‌های معنوی ماه محرم در برابر هرگونه ظلم مقاومت و ایستادگی کرد.

وی افزود: عزاداری برای سیدالشهدا(ع) از خواسته‌های رسول اکرم (ص) است و ایشان به صورت سنتی عملی و اعتقادی مسلمانان را برای عزاداری امام حسین (ع) سفارش کردند.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: از زمانی که امام حسین (ع) متولد شدند تا رحلت حضرت رسول(ص)، به نقل از علامه امینی، پیامبر اکرم(ص) ۲۰ مورد برای شهادت مظلومانه سیدالشهدا مراسم سوگواری برگزار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ارزش‌های دینی نباید با رویکردهای نادرست برای مردم بی‌ارزش شود ، بلکه اشتیاق مرد به ائمه اطهار(ع) با برگزاری اصولی سوگواری‌ها بیش از پیش افزایش می یابد تا پیام مکتب حسینی زنده بماند.

همزمان با آغاز ماه محرم، طرح بصیرت عاشورایی در قالب سوگواره همراه با برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده این استان برگزار می‌شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.