حمیدرضا داوودیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲ محموله امدادی شامل ۷۲۰ تخته پتو، ۱۹۸ دستگاه چادر امدادی، ۳۰۰ تخته موکت به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع موکت و یک دستگاه لیفتراک، به این شهرستان ارسال شد. 
وی اضافه کرد: یک دستگاه قایق نجات و امدادی نیز به این شهرستان ارسال شده است که در مجموع، ارزش ریالی ۲ محموله اقلام امدادی ارسالی به این شهرستان، چهار میلیارد ریال است. 
داوودیان تصریح کرد: این اقلام ارسالی جهت استفاده در حوادث طبیعی و احتمالی زلزله و سیل است که با توجه به ارسال برخی تجهیزات به روستاهای جنوبی دامغان و استان های سیل زده کشور در ماه های نخست امسال، این انبارها تقویت شد. 
وی ادامه داد: هم اکنون، انبارهای دامغان هیچ گونه کمبود اقلام امدادی ندارد و تجهیزات ارسالی تنها در جهت تقویت انبارها بوده است. 
داوودیان اظهار داشت: این اقلام و قول مساعد برای ارسال برخی تجهیزات امدادی، از دستاوردهای سفر اخیر مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به شهرستان دامغان است.
وی خاطر نشان کرد: ساخت انبار و توقفگاه برای خودروهای امدادی در پایگاه امداد و نجات نعیم آباد نیز در این سفر به تصویب رسید.
وی از افتتاح پایگاه امداد جاده ای جندق تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پایگاه امدادی در محور دامغان - اصفهان و در ۱۲۰ کیلومتری جنوب این شهرستان قرار دارد.
داوودیان افزود: در این پایگاه، ایجاد چهار اتاق و سالن شامل اتاق درمان سرپایی، اسکان اضطراری و خوابگاه اسکان کارکنان امدادگر پیش‌بینی‌شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان تصریح کرد: منطقه سرکویر دارای پایگاه موقت امداد و نجات جاده‌ای است که پس از اجرای عملیات عمرانی، این پایگاه به ثابت تغییر کاربری خواهد داد.
شهرستان دامغان دارای ۷۰ امدادگر آموزش ‌دیده و ۵۵۰ داوطلب ثبت ‌نام ‌شده در سامانه سازمان جمعیت هلال‌ احمر کشور است. چهار پایگاه امداد و نجات هلال احمر در شهرستان دامغان وجود دارد.
شهرستان دامغان در مسیر ارتباطی تهران- مشهد و در محور ارتباطی شمال به جنوب قرار گرفته است. این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.