رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه‌های آزاد این استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان سه‌برابر میانگین کشوری فضای ورزشی دارد.

عبدالله خالصی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، اظهار کرد: به ازای هر دانشجو در این دانشگاه دو متر و 12 سانتیمتر فضای ورزشی وجود دارد.

وی از سرانه ورزشی 212 سانتیمتری در دانشگاه آزاد استان خبر داد و افزود: این در حالی است که سرانه ورزشی در دانشگاه‌های دولتی 68 و در سطح کشور 70 سانتیمتر است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی خوبی در این دانشگاه وجود دارد ادامه داد: دانشگاه آزاد همواره چه در حوزه ورزش قهرمانی و چه در ورزش دانشجویی و همگانی حضور پررنگی داشته است.

وی از وجود پنج واحد دانشگاه آزاد در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه تاکنون بیش از 130 هزار فارغ‌التحصیل داشته است.

خالصی‌دوست از تحصیل بیش از 16 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد این استان خبر داد و گفت: 45 درصد این دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و 55 درصد آنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از دانشگاه آزاد به عنوان یک تجربه موفق در کشور نام برد و گفت: این دانشگاه در سطح کشور بیش از پنج میلیون فارغ‌التحصیل داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در پی کمک به افزایش شتاب علمی کشور است خاطرنشان کرد: رهبری فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم بر لزوم تداوم رشد علمی کشور و افزایش شتاب آن تاکید ویژه فرمودند و دانشگاه آزاد نیز در همین راستا می‌کوشد تا بیش از پیش در رشد و توسعه علمی کشور نقش‌آفرینی کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به ظرفیت های بالای کشورمان در حوزه های علمی و دانشگاهی تصریح کرد: کشورمان در زمینه رشد علمی دستاوردهای زیادی داشته و لذا نباید رشد علمی در کشورمان متوقف شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.