رئیس هیئت مدیره و مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان از مرز 61 هزار و 612تن گذشت.

محمدباقر منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان اظهار کرد: این میزان گندم خریداری‌شده از طریق 7 هزار و 981 محموله از سوی گندمکاران استان تحویل مراکز خرید فعال در استان شده است.

وی با اشاره ارزش محموله‌های خریداری‌شده خاطرنشان کرد: ارزش گندم خریداری شده کشاورزان استان تاکنون بالغ بر 940 میلیارد و 889 میلیون ریال بوده است .

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از پرداخت بهای 85 درصد گندم خریداری شده در این استان خبر داد و گفت: 15 درصد باقیمانده در صف پرداخت هستند و بهای محصول آنها در اسرع‌وقت پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص تسریع در فرآیند پرداخت طلب کشاورزان اظهار کرد: امسال بهای محصول خریداری شده بهره‌برداران با سرعت بیشتری پرداخت شده به طوری که در حال حاضر همه کشاورزانی که گندم خود را تا 10 تیرماه تحویل دادند بهای گندم خود را دریافت کردند.

این مدیر مسوول با بیان اینکه گندمکاران امسال زودتر به پول محصول خود رسیدند ادامه داد: سال گذشته فرآیند پرداخت طلب گندمکاران قدری طولانی تر بود اما امسال با تلاش دولت بهای گندم کشاورزان در بازه زمانی کوتاه تری پرداخت می شود.

منوچهری از پایان کار خرید گندم در غرب استان خبر داد و گفت: خرید گندم در شهرستان‌های گرمسار ، سرخه، آرادان و سمنان پایان یافته است اما در شهرستان‌های دامغان، شاهرود، و میامی کار خرید گندم همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم تا اوایل شهریور ادامه دارد تصریح کرد: در مجموع 33 مرکز خرید گندم به منظور خرید محصول کشاورزان استان راه‌اندازی شده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.