به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز دوشنبه در نشست کارگروه آموزش و پژوهش در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: ظرفیت های اقتصادی استان در بخش های مختلف اقتصادی به خصوص معدن مغفول مانده که دانشگاه ها با برقراری ارتباط با صنعتگران و معدن کاران و تدوین طرح های پژوهشی برای رونق این بخش پیشگام شوند.
وی خاطر نشان کرد: با شناسایی ظرفیت های علمی و معرفی دانشگاه های استان سمنان به صنعتگران باید بخش صنعت با نگاه علمی به تولید کالا مشغول شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان ادامه داد: در سالجاری اتفاق بسیار خوبی در افزایش تعامل صنعت و دانشگاه با راه اندازی بانک مساله در شهرک صنعتی بزرگ سمنان افتاد.
عسگری تصریح کرد: صنعتگران استان در بعضی موارد از ظرفیت های علمی و دانشگاهی استان اطلاعات کافی ندارند که هیات های علمی دانشگاه ها با حضور در نشست های اتاق بازرگانی این توانمندی ها را به تولیدکنندگان معرفی کنند.
وی اضافه کرد: اولویت مهم مسئولان دستگاه های اجرایی در استان سمنان در سالجاری استفاده از رویکردهای علمی و دانشگاهی برای رونق تولید و توسعه اقتصادی است.
عسگری گفت: اولویت مسئولان استان برای اجرای طرح های پژوهشی با توجه به شناخت کافی استادان بومی از ظرفیت ها استفاده از اعضای هیات علمی و پژوهشگران سمنان خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان افزود: بانک اطلاعاتی بسیار مطلوبی از ظرفیت های اقتصادی استان ایجاد شده که با برنامه ریزی اصولی و توجه به رویکردهای کارشناسی می توان برای شکوفایی استان اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی و 50 دانشگاه، مرکز پژوهشی و موسسه های عالی وجود دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.