به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: سال گذشته تعهد اشتغال استان 10 هزار و 600 نفر بود و استان موفق به ایجاد اشتغال بیش از تعهد شده بود.
به گفته وی، سال گذشته استان سمنان 103 درصد تحقق تعهد در زمینه اشتغال داشته و جزو استان های پیشرو در کشور بوده است.
وی ادامه داد: باید تلاش شود تعهد اشتغال استان سمنان امسال مانند سال گذشته به طور 100 درصد محقق شود و روند کاهش نرخ آمار بیکاری به واسطه اشتغالزایی مانند سال گذشته ادامه یابد.
وی ابراز داشت: بستر اینترنت فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال محسوب می شود و ضرورت دارد این حوزه برای ایجاد اشتغال در استان سمنان مدنظر قرار بگیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان خاطرنشان کرد: اداره کل فناوری و ارتباطات نقش مهم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان سمنان دارد و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.
وی یادآور شد: یکی از اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری ایجاد رونق اقتصادی است، چرا که با اجرای طرح بازآفرینی، فرصت شغلی ایجاد می شود و ضرورت دارد مسئولان ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق اجرای طرح های بازآفرینی شهرها را در دستور کار قرار خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: دستگاه قضا با توجه به گستردگی نقش موثر و کمک کننده در اشتغالزایی و کاهش آمار بیکاری دارد.
به گفته عسگری، میامی شهر کمتر توسعه یافته در استان سمنان است و باید تلاش شود با جذب اعتبارات و اعطای تسهیلات در این منطقه تحول و توسعه ایجاد شود.
عسگری با بیان این که شرایط کشور در این شرایط زمانی درک می شود، اظهار داشت: تعهد اشتغال و تلاش مضاعف و هم افزایی برای ایجاد فرصت شغلی جدید در استان، رونق اقتصادی را به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی حضور داشتند و درباره هدف گذاری ایجاد اشتغال در استان در سال 98 بحث و تبادل نظر کردند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.