به گزارش ایرنا، محمد کرم محمدی چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شاهرود افزود: امروزه می گوییم شهرستان شاهرود دارای معادن زیادی است ولی متولیان معادن نمی دانند چند معدن اکتشاف شده داریم که قابل واگذاری است و چقدر شغل می توان ایجاد کرد.
وی آمار های ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی را متناقض خواند و افزود: برای برنامه ریزی درست و رفع مشکلات مردم نیازمند آمار دقیق است.
فرماندار شهرستان شاهرود تصریح کرد: هر ساله 14 هزار هکتار باغ این شهرستان براثر سرمازدگی آسیب می بینند ولی در این زمینه هیچ تغییر و راه علمی برای مقابله با این آسیب وجود ندارد.
محمدی با اشاره به این که فضای مجازی اشتغال خوبی ایجاد کرده ، اظهار داشت: فضای مجازی دارای ابعاد منفی و مثبت است که باید از بعد مثبت آن در ایجاد اشتغال استفاده نمود.
وی با بیان این که خشونت در این شهرستان افزایش یافته افزود: آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری و اعتیاد موجب ایجاد خشونت شده و تحمل و صبر را از بین می برد.
فرماندار شاهرود با بیان این که اعتبار برای ساخت و راه اندازی بوستان بانوان گرفته شده ، ادامه داد: محیط برای ساخت این طرح مهیاست ، ساخت این بوستان باید در اولویت کار شهرداری قرار گیرد.
محمدی گفت: داشتن ویژگی ها و امکاناتی مانند دارایی ، امکانات خانوادگی ، شهامت و جرات در جوانان برای وارد شدن به بازار کار ضروری است.
وی برخی مشکلات اداری را از موانع اشتغال دانست و افزود: جوانی که با اندک سرمایه قصد وارد شدن به بازار کار دارد باید به دنبال دریافت مجوز از ادارات باشد این فرد مجبور می شود تا یک مدت طولانی صبر کند و وقتی به آن می رسد اطلاعات کافی از بازارپایه و کشش بازار از کالای تولیدی را ندارد.
وی با بیان این که تعریف درستی از کار وجود ندارد ، ادامه داد: متاسفانه کار در خانواده های امروزی استخدام در یک اداره دولتی با حداقل حقوق ماهانه تعریف شده است.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود هم گفت: برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان طرح های نوین لازم است تا هم مورد استقبال قرار گرفته و هم مفید باشد.
مجید محمدی افزود: رویکرد برنامه های اوقات فراغت جوانان مهارت آموزی ، اشتغال ، مهارت های زندگی و فضای مجازی است.
وی با بیان این که ، در برنامه های پیشنهادی باید از تجربیات سال های گذشته استفاده شود ، افزود : دستگاه های اجرایی باید تا پایان اردیبهشت برنامه هایشان را ارائه کنند.
محمدی تصریح کرد : برنامه های ارائه شده باید براساس توانمند سازی جوانان باشد تا اعتماد به نفس را در آنان بوجود آورد.
وی با بیان این که نباید هزینه های سالن های ورزشی افزایش یابد ، اظهار داشت : اعتبارات مناسبی در اختیار ستاد ساماندهی امور جوانان قرار گرفته ، در صورت ارایه طرح و برنامه خوب می توانند از آن استفاده کنند.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود هم افزایی بین دستگا ه ها در هفته جوان را مطلوب دانست و افزود: راه اندازی اتوبوس جوان، پیاده رو جوان ، جشن و گلریزان ، جشنواره غذا ، افتتاح خانه جوان ، برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش سلامت و زندگی از برنامه های اجرا شده در هفته جوان بود.
محمدی ادامه داد: آزاد سازی جوان زندانی ، برگزاری کارگاه آموزش پیش از ازدواج ، جشن موج امید و مهربانی ، بازارچه خیریه هنرمندان و غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا از دیگر برنامه های این هفته بود.
وی از جمع آوری 180 میلیون ریال وجه نقد از طریق گلریزان برای کمک به سیلزدگان استان لرستان خبر داد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.