به گزارش ایرنا، نوید دانایی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که فشارخون منشا بسیاری از بیماری هاست، اظهارداشت: کنترل فشارخون مداوم نقش مهم و بازدارنده در بروز بیماری های دیگر دارد.
وی ادامه داد: یک سوم جمعیت میانسال و کهنسال کشور دارای فشار خون هستند و تداوم فشارخون مزمن موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.
دانایی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان برای پیشگیری و کنترل فشار خون به عنوان منشا بروز بیماری های دیگر با راه اندازی پویش کنترل فشار خون درصدد شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون و درمان آنهاست.
‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: پویش کنترل فشار خون در استان سمنان از27 اردیبهشت 98 با هدف شناسایی ، کنترل و ‌درمان‌ فشار خون آغاز شود.
وی با بیان این که کنترل فشار خون سلامت بدن را به دنبال دارد، گفت: مردم استان سمنان در پویش کنترل فشار خون شرکت کنند و به این منظور می توانند برای ثبت اطلاعات خود به ستاد استانی مراجعه کنند و یا با مراجعه به پایگاه اینترنتی نسبت به ثبت پرسشنامه اقدام کنند.
دانایی خاطر نشان کرد: بخشی از استان سمنان را جمعیت سالمندی تشکیل می دهد و میزان بیماری فشار خون در این منطقه بالا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور از‌ وضعیت مطلوبی در زمینه بهداشت و بیماری فشارخون برخوردار است.
پویش ملی کنترل فشار خون 27 اردیبهشت 98 در سمنان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی سمنان هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.