اسماعیل ادهم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 12 سوادآموز به عنوان نفرات برگزیده مسابقه کتابخوانی شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی شعار سال به صورت کتبی در هشت شهرستان و سه منطقه استان سمنان برگزار شد، ادامه داد: مهمترین هدف برگزاری این مسابقه شامل آشنایی هر چه بیشتر سوادآموزان دوره انتقال سمنان با شعار سال و تبیین اهمیت و ضرورت مصرف کالاهای ساخت کشور است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه کتاب می تواند حلقه اثربخشی برای دین، فرهنگ و خانواده در خودسازی و تمدن سازی باشد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت روحیه خودباوری و اثرگذاری اجتماعی سوادآموزان از دیگر اهداف برگزاری این رقابت فرهنگی بود.
ادهم، ترویج فرهنگ مطالعه و تثبیت سواد را از اولویت های سازمان سوادآموزی برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح های کتاب خواندن با خانواده، حلقه کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه ها برای مهارت خواندن سوادآموزان در نظر گرفته شده است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه کتابی با موضوع حمایت از کالای ایرانی توسط سازمان نهضت سوادآموزی طراحی شده است، گفت: این کتاب برای ترویج و اشاعه هر چه بهتر فرهنگ مصرف تولیدات داخلی در اختیار سوادآموزان این استان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، وضعیت سطح باسوادی در استان سمنان از میانگین کشوری شرایط بهتری دارد، در سال 1355 حدود 57 درصد از جمعیت 240 هزار نفری این استان باسواد بودند در حالی که در سرشماری 1395 از جمعیت 702 هزار نفری حدود 8.5 درصد بیسواد شناسایی شدند.
براساس سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 13 هزار و 200 نفر در استان 702 هزار نفری سمنان بیسواد هستند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.