محمدباقر منوچهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی قیمت یک کیلوگرم گندم به صورت خرید تضمینی 17 هزار ریال در سال زراعی 97-98 تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 85 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان سمنان خریداری شد که این رقم برای سال جاری به بیش از 105 هزار تن افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت غلّه و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی و افزایش چندبرابری قیمت بذر، کود و سم، گرانی قیمت این پیش نیازهای تولید گندم با افزایش برداشت جبران خواهد شد.
منوچهری تصریح کرد: دولت برای سال زراعی 98-99 برای افزایش قابل توجه قیمت تضمینی گندم تلاش کند و رقم های 2 یا سه هزار ریالی افزایش به ازای یک کیلوگرم گندم به نسبت سال های زراعی گذشته چندان مورد توجه کشاورزان نیست.
وی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق غربی استان سمنان حداکثر تا 20 روز آینده آغاز می شود، ادامه داد: دست کم 40 محل خریداری برای تحویل گندم کشاورزان برای خرید تضمینی برنامه ریزی شده است.
منوچهری افزود: به دلیل اقلیم متنوع زمان برداشت گندم در نقاط مختلف استان سمنان متفاوت است و برداشت گندم در شرق استان در اوایل تیر امسال آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت غلّه و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ماشین آلات کشاورزی استان با توجه به اراضی قابل توجه گندم جوابگو نیست و در سال جاری بیش از 200 کمباین از استان های شمالی برای برداشت گندم به سمنان منتقل می شود.
به گزارش ایرنا، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 96-97 براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی 13 هزار و 300 ریال بود که بیش از 85 هزار تن گندم در استان سمنان خریداری شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.