مهدی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد 300 متر کانال در محدوده نیستان چشمه علی، با هدف ساماندهی مسیر رودخانه و جلوگیری از هدررفت آب در گام دوم اجرای این طرح در دستور کار است.
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان ادامه داد: برای اجرای گام دوم این طرح، مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به این امر اختصاص پیدا کرد.
قاسمی با بیان اینکه سال گذشته نیز در گام اول، با تخصیص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ایجاد 150 متر کانال آب و 400 متر خاکریز انجام شد، خاطر نشان کرد: به پیشنهاد فرمانداری دامغان، با خروج آب از نیزار و خشک شدن آن، ضمن زیباسازی و ایجاد جاذبه تفریحی و گردشگری، می توان از منطقه نیسان و نیزارها به خوبی استفاده کرد.
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان اضافه کرد: هدف از اجرای طرح ساماندهی رودخانه چشمه علی، بهبود شرایط کمی و کیفی آب ورودی به سد شهید شاهچراغی و استفاده بهینه از منابع آبی موجود است.
وی اظهار داشت: سرریز آب چشمه علی یکی از مهم ترین منابع تامین آب مجموعه سد شهید شاهچراغی دامغان است که در حال حاضر دبی این چشمه 250 لیتر بر ثانیه است.
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: با اجرای گام دوم این طرح، پیش بینی می شود که حدود 20 درصد از هدر رفت آب در مسیر رودخانه چشمه علی تا سد شهید شاهچراغی جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، مجموعه چشمه علی دامغان در 30 کیلومتری شمال دامغان و در سال 1347 به شماره 430 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.