به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در نشست خبری در دفتر نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح های انتقال آب خزر و سد فینسک ردیف اجرایی گرفته است، افزود: اجرای این طرح ها علاوه بر تامین آب برای سمنان، چالش کمبود آب را در استان برطرف می کند.
وی تاکید کرد: مسوولان استان سمنان و کشور نسبت به عقد قرارداد برای اجرایی شدن این طرح ها اهتمام ورزند.
همتی خاطرنشان کرد: مسوولان در صورت کم کاری و کوتاهی در اجرای طرح های انتقال آب باید پاسخگوی مردم باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به پیگیری مستمر برای محقق شدن طرح های انتقال آب، بیان کرد: نمایندگان مجلس قرار نیست به جزئیات مسائل اجرایی وارد شوند، اما به جد پیگیر تحقق این طرح هستند.
همتی یادآور شد: رسانه ها نقش خطیری در اطلاع رسانی درباره روند طرح های انتقال آب به کویر مرکزی کشور و بازگو کردن مطالبات مردمی دارند که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

** عزل و نصب مدیران استانی فارغ از منافع شخصی باشد
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: تغییر استانداران‌ بخشی به خاطر ناهماهنگی و سوء مدیریت ها بود که باید تلاش شود حضور استانداران کارآمد افزایش یابد.
وی با اشاره به نقاط منفی انتخاب استانداران سمنان، بیان کرد: تقریبا همه کسانی که به عنوان استاندار در این استان انتخاب شدند، سابقه استانداری ندارند و کوتاه مدت در این استان خدمت می کنند.
همتی تصریح کرد: تغییرات در سطوح مدیران پایین تر، بخشی به ارتباط مستقیم افراد با رویکرد و خط مشی استاندار برمی گردد که در چنین شرایطی، بهتر است از افراد بومی برگزیده شوند.
وی تاکید کرد: برای دخالت نکردن در انتصاب‌ ها و مسائل مرتبط با بودجه و ادارات در آغاز مجلس دهم، نمایندگان استان سمنان، میثاق‌نامه عدم دخالت در عزل و نصب‌ها را امضا کردند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکثر انتخاب و انتصاب های مدیران استان در این سه سال بر مبنای شاخص‌ها و توانمندی‌های مدیریتی بوده است.
وی با اشاره به تغییرات مداوم استانداران این سمنان، تاکید کرد: تغییرات مدیریتی مداوم به صلاح نیست و در روند توسعه استان خلل ایجاد می‌کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان یادآور شد: رسانه ها کمک کنند منافع شخصی در غزل و نصب های مدیران استانی انجام نشود.

** مجلس پیگیر انتشار آگهی در نشریات مکتوب است
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتشار آگهی ها در راستای دولت الکترونیک تعریف شده و به معنی نادیده گرفتن نشریات مکتوب نیست.
وی با بیان اینکه تفسیر قوانین بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، تاکید کرد: کلمه ممنوعیت برای آگهی در نشریات مکتوب وجود ندارد.
همتی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در بودجه ۹۸، یارانه نشریات مکتوب را افزایش دادند، تصریح کرد: این امر نشان از حمایت ها از نشریات مکتوب دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی تحمیل شده به نشریات به علت تحریم ها، ابراز داشت: باتوجه به شرایط حاکم، هر شوکی به این نشریات سبب افزایش مشکلات آن ها می شود بنابراین پیگیر اصلاح تفسیر این مصوبه مجلس شورای اسلامی هستیم.

** زندان سمنان تا ۲ ماه آینده منتقل می شود
رییس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: احداث زندان جدید سمنان مراحل پایانی را طی می‌کند و وعده داده شده که ۲ ماه آینده این زندان از مرکز شهر سمنان به خارج از آن منتقل شود.
وی بیان کرد: کاروانسرای تاریخی درذ محل زندان فعلی باید به یک مرکز گردشگری با هدف نشاط اجتماعی در سمنان تبدیل و مورد استفاده قرار گیرد.

** قانون هدفمندی یارانه ها حساب شده اجرا شود
همتی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها، خاطرنشان کرد: یارانه های پرداختی دولت باید برای اقشار پایین تر جامعه پرداخت شود.
وی گفت: هزینه های آشکار و پنهان یارانه ها برای دولت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است که ۸۰ میلیارد دلار آن پنهان است.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان افزود: اقشار ثروتمند جامعه بیشتر از سایرین از یارانه‌ استفاده می کنند.
وی ادامه داد: اغلب این منبع به جیب افراد پولدار جامعه با مصرف بیشتر آب، برق، گاز و بنزین می رود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: این منبع عظیم باید به سمت کمک به اقشار ضعیف تر جامعه برود که نیاز به بحث های کارشناسی است.
وی تصریح کرد: اجرای این قانون باید بیش از اینکه منجر به افزایش قیمت ها شود در قالب کمک به اشتغال و رونق تولید باشد.
همتی یادآور شد: این منبع عظیم باید به سمت ترمیم حقوق ها، مستمری های بازنشستگی و بخش خصوصی برای رونق اشتغال به منظور افزایش قدرت مالی آن ها برای پرداخت های بهتر به کارگران باشد.
همتی تاکید کرد: اگر روند قانون هدفمندی یارانه ادامه پیدا می کرد در شرایط تحریم کنونی بسیار کمک کننده بود.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان به ضرورت اقدام حساب شده برای اجرای قانون هدفمندی تاکید و اضافه کرد: اجرای این قانون به گونه ای برنامه ریزی و نظارت شود که منابع به مردم، اشتغال و تولید بازگردد.
همتی گفت: برقراری عدالت، کاهش مصرف و اشتغالزایی از پیامدهای اجرای صحیح قانون هدفمندی است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.