این گروه از مردم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اعلام کردند، دوره های ارسال قبوض آب، برق ، گاز و تلفن نا منظم بوده و موجب سردرگمی آن ها شده است.
شهروند شاهرودی که کارمند یکی از ادارات است در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به این که حقوق کارکنان دولت ماهانه پرداخت می شود و قبوض خدماتی بطور پراکنده به دست ما می رسد ، نمی توان برنامه ریزی درستی برای پرداخت داشت.
محمد رضایی افزود : هیچ دوره زمانی ثابتی برای صدور قبوض وجود ندارد. برای مثال دوره آخر قبض گاز 22 روزه محاسبه شده و این در حالی است که دوره های قبل 34 تا 40 روزه محاسبه می شد.
رضایی از مسوولان خواست با برنامه ریزی و هماهنگی بین ادارات مربوطه قبض ها را در یک زمان از قبل تعیین شده و ثابت ارائه کنند تا مردم در پرداخت با مشکل روبرو نشوند.
یکی دیگر از شهروندان با قدردانی از زحمات ماموران توزیع قبض ها، گفت: برخی از زمان ها به دلایل مختلف این قبوض به دست مشترکین نمی رسد.
احمد مومنی با بیان این که در یک مجتمع مسکونی ساکن است، ادامه داد: برخی ماه ها قبوض لای درب ورودی گذاشته می شود و این در حالی است که برای این مجتمع صندوق پست تعبیه شده ولی از آن استفاده نمی شود.
وی با بیان این که در بیشتر مواقع قبوض گم شده و به دستمان نمی رسد، افزود: در یک مورد که قبض دوره مفقود شده بود، مبلغ دوره بعد بصورت تصاعدی و پلکانی محاسبه شد که این امر مشکلاتی را در پرداخت ایجاد نمود.
شاهین عرب هم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به گرانی کاغذ در صورت امکان قبوض کاغذی جمع شده و اطلاع رسانی از طریق پیامک انجام شود.
عرب افزود: اگر اطلاع رسانی از طریق پیامک باشد دیگر با مشکلات گم شدن قبوض، محاسبه تصاعدی قبوض، قطع خدمات و مصرف کاغذ مواجه نخواهیم بود و در پرداخت نیز مشکل ایجاد نمی شود.
محمد حسن عامری 75 ساله هم گفت: دچار بیماری نزدیک بینی هستم ، برای پرداخت قبوض از دستگاه خود پرداز استفاده می کنم اما در بیشتر موارد بارکد خوان بانکها بارکد روی قبوض را نمی خواند و مجبور می شوم برای پرداخت از شخص دیگری کمک بگیرم.
ابراهیم باقری مدیر آب و فاضلاب شهرستان شاهرود در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: دوره های قرائت کنتورهای آب در 6 ماهه اول سال هر 45 روز یکبار و در چهار مرحله انجام می شود.
باقری با بیان این که در 6 ماهه دوم سال کنتورهای آب در سه مرحله 60 روزه قرائت می شوند، افزود: در صورت اطلاع رسانی مردم از عدم رسیدن قبض، پیمانکار توزیع جریمه می شود.
باقری از همه شهروندان بویژه آپارتمان نشینان خواست برای جلوگیری از گم شدن قبوض صندوق های پستی برای مجتمع هایشان تعبیه کنند.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان شاهرود تصریح کرد: در صورت مفقود شدن و یا هر دلیل دیگر مبلغ قبض یک دوره در دوره بعد بصورت پلکانی محاسبه نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر میزان مصرف در روز بیش از 20 متر مکعب باشد محاسبه مصرف به صورت پلکانی انجام می شود.
جمال فرخ زاده مدیر توزیع برق شهرستان شاهرود هم به خبرنگار ایرنا گفت: قرائت کنتورهای برق هر 60 روز یکبار انجام می شود و با توجه به وسعت شهر و روزهای مناسبتی و تعطیلات امکان دارد 3 تا 4 روز کم و بیش شود.
فرخ زاده اظهار داشت: مصرف هر دوره مختص به همان دوره است و در صورت عدم پرداخت به هر دلیلی شامل محاسبه پلکانی نمی شود.
سعید یحیی زاده مدیر شرکت گاز شاهرود هم گفت : قبوض گاز ارسالی در هر سال برای شهروندان 10 قبض بوده که به طور میانگین هر 35 روز یکبار صادر می شود.
یحیی زاده افزود : آخرین قبض گاز در دوره 22 روزه صادره شده تا حساب دیون مردم در آخر سال بسته شود و صدور قبض جدید در دوره بعد از سال زمان دوره تا 35 روز جبران می شود.
هماهنگی در صدور قبوض شرکت های خدماتی در یک زمان و دوره مشخص نیازمند هماهنگی بین این شرکت هاست.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.