سید مسعود میررضایی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رئیس جمهوری برای سال 98 به افزایش رونق کسب و کار در فضای مجازی تاکید دارند و وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برای تحقق این رویکرد در تلاش است.
وی خاطرنشان کرد: نشست های شورای راهبردی رونق و توسعه کسب و کار ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان برای تحقق شعار رونق تولید به ریاست حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در سال جاری برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری 6 نشست تخصصی و 10 نشست کارشناسی برای هم اندیشی و تقویت ظرفیت های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان برای تحقق شعار سال برنامه ریزی شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان اضافه کرد: استان از نظر شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه سال متوالی بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار گرفت و به معنی واقعی زیرساخت ها برای توسعه کسب و کارهای مجازی در سمنان فراهم است.
میررضایی با بیان اینکه تاکنون 281 روستای بالای 20 خانوار استان سمنان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند، گفت: اجرای طرح پهن باند برای اتصال 100 روستای بالای 20 خانوار دیگر استان به اینترنت در سال 98 برنامه ریزی شده است.

** اجرای طرح فیبر نوری در 300 کیلومتر راه روستایی سمنان
وی افزود: طرح فیبر نوری براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در 300 کیلومتر از راه های روستایی استان سمنان در سال 98 اجرا می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین برای تحقق شعار رونق تولید به کارگیری نیروهای جوان و متخصص در دستور کار قرار دارد و حمایت از شرکت های شتاب دهنده و اعطای تسهیلات 15 میلیارد ریالی به این شرکت ها برای سال 98 انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهرها، جاده های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش 100 درصدی و جاده های فرعی نیز دارای پوشش80 درصدی تلفن همراه هستند.
370 هزار مشترک تلفن ثابت، و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند و اکنون یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.