محمد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کشف استعداد، شناخت ظرفیت و خلاقیت های جدید در حوزه تئاتر از نتیجه های مهم توجه به ظرفیت های تئاتر دانشجویی است.
وی بیان کرد: توجه ویژه به ظرفیت های تئاتر دانشجویی می تواند افق های روشنی برای تئاتر کشور به همراه داشته باشد و حضور جوانان را در این عرصه هنری نیز تقویت کند.
دبیر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی اردیبهشت گفت: این جشنواره در پنج بخش و با حضور دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور از 24 فروردین 98 آغاز شد و تا 29 فروردین در دانشکده هنر دانشگاه دامغان ادامه دارد.
محمدی گفت: تئاتر دانشجویان در این جشنواره در پنج بخش صحنه ای، محیطی، نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی و پژوهش، مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: ارسال آثار دانشجویان سراسر کشور از اسفند 97 آغاز شد که در این مدت، 100 اثر از شهرهای تهران، کرج، سمنان، تبریز، اردبیل، رشت، شیراز، دامغان و قوچان، به دبیرخانه جشنواره در دامغان ارسال شد.
وی اظهار داشت: 16 اثر از آثار ارسالی پذیرفته شد و در مدت جشنواره در حضور داوران به روی صحنه می رود که از این تعداد، هفت اثر مربوط به دانشگاه دامغان است.
محمدی اظهار داشت: شیرین بزرگمهر، سیاوش قائدی، فرهاد امینی، زهیر نادعلی زاده و میترا علوی طلب، پنج داور این جشنواره هستند که در حوزه کارگردانی، نویسندگی، پژوهشگری و بازیگری فعالیت دارند.
دبیر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی اردیبهشت در دانشگاه دامغان تصریح کرد: این جشنواره در چهار سالن با ظرفیت 70 نفر و با تجهیزات نوین در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا، اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه 29 اسفند با اعلام گروه های برتر برگزار می شود.
در حال حاضر بیش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند؛ این شهرستان دارای 6 دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزشی است که دانشجویان در آن به تحصیل می‌پردازند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.