مهدی جمال روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که اسکان مسافران در هتل های کشور در تعطیلات نوروز 98 در مقایسه با نوروز سال گذشته کاهش یافته است، افزود: آمار نشانگر افزایش اقامت مسافر در هتل های استان سمنان در نوروز امسال در مقایسه با میزان افزایش اقامت مسافران نوروزی در استان های دیگر است.
وی ادامه داد: از بیست و هفتم اسفند 97 تا چهاردهم فروردین 98 هشت هزار و 600 مسافر و در سال گذشته در همین بازه زمانی 6 هزار و 642 نفر در هتل های استان سمنان اقامت داشتند.
جمال با بیان این که نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته اسکان مسافران در هتل های استان سمنان 37 درصد افزایش یافت، تصریح کرد: اقامت مسافران در این استان در ایام نوروز امسال از یک شب به چهار شب افزایش یافت.
وی خاطر نشان کرد: وقوع سیلاب و شرایط نامساعد آب و هوایی یکی از دلایل موثر در افزایش اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان بوده است.
وی، برنامه‌ریزی‌های متنوع و متفاوت، همراهی و همدلی مسئولان، استفاده از تبلیغات نوین، متفاوت و تاثیرگذار به روش های مختلف مانند بارکد دوبُعدی(QR Code) برای معرفی اطلاعات گردشگری استان سمنان را از دلایل افزایش اقامت مسافران نوروزی در این استان عنوان کرد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استفاده از راهنمای گردشگران مسلط به چند زبان خارجی، بهره‌گیری از برنامه کاربردی «شهرستان من» با محتوای اطلاعات گردشگری استان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تبلیغات محیطی زمینه افزایش بازدید و اقامت مسافران در این استان را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، 15 هتل، پنج مهمانپذیر، 2 هتل آپارتمان و یک متل در استان سمنان با ظرفیت پذیرش یک هزار و 359 نفر به صورت روزانه وجود دارد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.