به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: انتخاب برخی مدیران ناکارآمد در برخی جاها مشکل آفرین است، زمانی که مسوولیت های بسیاری بر وزارت کشور داده می شود مدیران آن باید از بین افراد کاربلد و باتجربه باشند و فرمانداران تحت هیج شرایطی زیر بار انتخاب افراد ضعیف نروند.
وی با بیان اینکه سهم 30 درصدی بانوان در تصدی پست های مدیریتی باید اجرا شود و فرمانداران بدون استثنا معاون یا یکی از بخشداران خود را از خانم های شایسته انتخاب کنند، گفت: بانوانی که توانمندی لازم را دادند و مستعد اداره امور هستند باید برای تصدی پست ها استفاده شوند.
استاندار سمنان یادآور شد: مرخصی ها و ماموریت هایی که مدیران به آن اعزام می شوند باید شخص استاندار و معاونان استانداری در جریان باشند و در بحران اخیر برخی افراد از مرخصی نگذشتند، در حالی که در شرایط بحرانی بهترین لذت در کنار مردم بودن است.
آشناگر با اشاره به اینکه کمک های مردمی باید سامان داده شود، برخی نقاط نیازمندی های بهداشتی زنان، شیرخشک، وسایل بازی برای کودکان نیاز است، یادآور شد: از بخش خصوصی بسیار توقع داریم در این زمینه کمک کند.
وی بیان کرد: سال گذشته دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارها خوب عمل کردند اکنون در توزیع اعتبارها تمام سعی بر مبنای عدالت در توزیع بین شهرستانی باشد و فرمانداران نیز اولویت ها را در نظر گیرند.
به گفته وی، اکنون به شدت نیازمند برقراری روابط صمیمانه با مردم هستیم و سه شنبه هر هفته فضای دسترسی مردم به مدیران فراهم شود و مدیران نیز باید در میان مردم حضور یابند.
استاندار سمنان پرهیز از تشریفات را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای خودمان در داخل استان تشریفات خیرمقدم گویی ایجاد نکنیم و بنرهای اضافی باید حذف شود و شوراهای اسلامی و شهرداری هم باید از تشریفات پرهیز کنند.

** تصویب طرح مطالعه انتقال آب از اخبار خوب سال 97 بود
آشناگر گفت: یکی از مهمترین خبرهای خوب سال گذشته تصویب طرح مطالعه انتقال آب خزر به فلات مرکزی و سمنان با 81 درصد آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب احداث سد فینسک بود که ردیف بودجه گرفت.
وی با اشاره به تلاش نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح انتقال آب خزر، تاکید کرد: باید منابع مالی این طرح ها تامین و به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه پایان سال 97 با بارش های پرحجم، وسیع و گسترده در کشور همراه بود، بیان کرد: این نعمت خدا جای شکر دارد، اما خسارت های وارده به دلیل تعرض انسانی به محیط زیست، بی تدبیری، حفط نکردن جنگل ها و بستر رودخانه قابل توجه است.


** مدیران سمنان در بحران سیل قابل تقدیر بود
آشناگر اضافه کرد: خسارت های پرحجم سیل 24 استان از جمله سمنان را درگیر کرد، در سمنان در موج اول بارش ها مهدیشهر، دامغان، خوش ییلاق در شاهرود و کالپوش میامی درگیر شدند و باید از همه مدیران، فرماندهان نظامی که پای کار بوده و زحمت کشیدند تقدیر کرد.
وی یادآور شد: در شب اول حوادث نگران جان مردم بودیم و نزدیک به یک هزار نفر در جاده های استان سمنان امدادرسانی شدند، حتی با توجه به نگرانی ها، همیاری به مردم حتی از خارج از حوزه استحفاظی استان انجام شد.
استاندار سمنان با اشاره به خسارت وارده به 200 اصله تیر برق در کالپوش میامی، گفت: قطعی آب، برق و نشتی گاز در این شرایط رخ داد و تنها شرکت برق 50 گروه را به منطقه فرستاد تا مشکلات این منطقه وسیع حل شود و مدیران ما کوتاهی نکردند.
وی اضافه کرد: آب و برق 12 روستای منطقه کالپوش وصل شد و این در حالی بود که چند مرتبه بعد از آن با رانش زمین مشکل قطعی برق داشتیم و از این رو ستاد مدیریت بحران در روستای حسین آباد مستقر شد و تا کنون 468 خانه بازرسی و 225 خانه تخریبی باید تخلیه شود.
استاندار سمنان گفت: برای هر خانه 30 میلیون ریال به مدت 6 ماه به اهالی اختصاص می یابد تا خانه اجاره کنند و 117 خانه اکنون تخلیه شده است.
وی درباره امکان تداوم رانش زمین در منطقه کالپوش میامی، خاطرنشان کرد: با کاهش بارندگی رانش زمین کم شد ولی رانش قابل پیش بینی نیست و فرماندار مرتب در این منطقه حضور دارد.
وی با اشاره به تخریب و آسیب به برخی راه ها به دلیل رانش زمین در میامی، افزود: راه دسترسی جدید هم با حضور مسوولان بنیاد مسکن استان سمنان در دست اقدام است که با مشارکت راه و شهرسازی اجرا می شود.
استاندار سمنان بیان کرد: با تعیین مکانی که مورد تایید سازمان زمین شناسی باشد به همراه کمک های بلاعوض و سایر کمک ها، زمینه اسکان جدید اهالی حسین آباد کالپوش فراهم خواهد شد، اگر بنا باشد کار ماندگاری انجام داد باید همه دستگاه ها پای کار آمده و بخش خصوصی نیز مشارکت کند.
به گفته آشناگر، اکنون خانه های در معرض تهدید در کالپوش میامی تخلیه شده اند، ساخت و سازهای دستگاه های دولتی در بافت رانشی نباید بدون مطالعه انجام شود و به واسطه حضور آن ها مردم مسکن ایجاد کنند و این مساله به دستگاه قضایی سپرده شده تا پیگیری شود.

** ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل است
استاندار سمنان با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران، فرمانداران و سپاه از توجه به استان های دیگر آسیب دیده غافل نبودند، افزود: از محل کمک های مردم استان سمنان ماشین آلات و محموله هایی شامل 13 دستگاه لودر، کامیون و خودروی آتش نشانی به لرستان ارسال شد و البته کمک هایی نیز به خوزستان شده است.
آشناگر تاکید کرد: فرمانداران باید روستاهای در خطر را بیمه کنند تا خیال دستگاه های اجرایی آسوده شود، حتی از کمک های دهیاری ها برای بیمه روستاییان می توان استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز در حریم رودخانه ممنوع است و باید با آن برخورد شود، این سوال را مطرح کرد که چرا اعضای کمیسیون ماده 100 جایی که ایمنی وجود ندارد اجازه ساخت و ساز داده اند، نباید ساختمانی که اصول فنی را رعایت نکرده است تایید شود.
استاندار سمنان بیان کرد: آبخیزداری و آبخوان داری باید توسط فرمانداران به عنوان کاری مهم دیده شود، بسیاری از این طرح ها با حداقل هزینه انجام می شود و گرچه کار کوچکی است اما در ایمنی و تامین آب بسیار نقش آفرین است.
استاندار ضمن تقدیر از خدمت رسانه ها در ایام نوروز و پوشش بحران ها گفت: بخشی از خبرنگاران در تعطیلات بودند اما عمده آن ها فعال بودند به ویژه از خبرنگاران رسمی تقدیر می کنیم.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و سیدحسن حسینی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران سمنان حضور داشتند و گزارش هایی از عملکرد دستگاه های اجرایی در نوروز ارائه شد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.