به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: حفظ وضع موجود تولید و اشتعال فعلی بسیار مهم است، در کنار این امر، باید به افزایش ظرفیت تولید و واگذاری ها در امور بانکی توجه داشته باشیم.
وی تاکید کرد: بانک ها، بیمه و مالیات سه اهرم مهم در تولید هستند که باید در سال رونق تولید رفتار متفاوتی نسبت به سال گذشته داشته باشند.
عسگری با بیان اینکه تولید بیشتر کاهش قیمت و ایجاد فرصت های شغلی و حضور بیشتر در بازارهای جهانی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: با اختیاراتی که در استان وجود دارد، می توان کارهایی به مراتب بزرگ تر انجام داد، پس نیاز است از اختیارات خود به خوبی استفاده کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری امسال کلیه پیگیری ها در حوزه عملیاتی سرمایه گذاری را انجام خواهد داد و باید سعی کرد موثرترین نفرات از دستگاه های ذیربط در این مرکز مستقر شود.
وی با اشاره به وجود بخشی از بندها در قانون بودجه که عملی نمی شود و وقت مدیران را می گیرد، یادآور شد: انتظارات مردم اگر عملی نشود، نارصایتی در جامعه شکل می گیرد.
عسگری افزود: سال 97 برای تولید کنندگان سال سختی بود، در ماه های نخستین با جهش ارزی مواجه بودیم و بار هزینه ای به مصرف کنندگان تحمیل شد، تطبیق با این شرایط کار دشواری برای تولید کنندگان بود ولی تنش های کارگری در 97 نسبت به گذشته کاهش یافت که به دلیل کمک مدیران دولتی و بانک ها بود.
وی بیان کرد: 97 نسبت به 96 استمرار کاهش نرخ بیکاری رخ داد، همان طور که رهبر انقلاب رونق تولید را مطرح کردند کنترل تورم، ایجاد اشتعال و توسعه صادرات از مجرای تولید بیشتر میسر می شود.
عسگری با اشاره به برگزاری 39 نشست کارگروه اشتعال و 34 نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری در سال 97 در استان سمنان، گفت: 103 واحد تعطیل سال گذشته فعال شدند و 17 واحد تملیکی به بخش خصوصی واگذار شد.
وی ادامه داد: تعهد اشتعال استان سمنان در سال گذشته 10 هزار و 648 نفر بود که برای 10 هزار و 938 نفر توسط 40 دستگاه شغل ایجاد شد و موفقیت 103 درصدی در این بخش ثبت شد.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، در مشاغل خانگی سهم استان 110 میلیارد ریال بود که در پایان سال 97 بیش از 90 میلیارد ریال محقق شد.
به گزارش ایرنا، در اولین شوارای اداری استان سمنان در سال 98 آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، علیرضا آشناگر استاندار، احمد همتی نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه و سیدحسن حسینی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از مدیران سمنان حضور داشتند و گزارش هایی از عملکرد دستگاه های اجرایی در نوروز ارائه شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.