مرتضی حمیدپور شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با این که 48 ساعت گذشته بارش باران بصورت متناوب انجام شد، تمامی زیر ساخت ها و تاسیسات فرودگاه شاهرود توسط نیروهای فنی بخش های مختلف فرودگاه مورد بازدید های مداوم و اقدامات پیشگیرانه قرار گرفت .
وی افزود : تجهیزات سامانه های کمک ناوبری که با خطر آب گرفتگی مواجه بودند در سریع ترین زمان رسیدگی شدند .
حمیدپور گفت : فرودگاه بین المللی شاهرود با وجود بارش های شدید و مداوم کاملا عملیاتی بوده و آماده خدمت رسانی به پرواز های مسافری و امداد می باشد.
وی به مشکلات وارده ناشی از برف و باران به برخی از روستاهای شرق سمنان اشاره کرد و گفت : فرودگاه بین المللی شاهرود از 28 اسفند تا پنچ فروردین با خدمت رسانی دقیق و به موقع پذیرای حدود 40 سورتی پرواز امدادی و پشتیبانی برای کمک رسانی به مسافران گرفتار در برف و روستاهای منطقه کالپوش بود.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق این شهر در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون ساخته شد.
در آغاز کار برای ساخت این فرودگاه کمیته ای از معتمدان شهرستان تشکیل و کمک های مردمی را جمع آوری کرد و به همین خاطر یکی از معدود فرودگاه های مردمی کشور محسوب می شود.
توسعه فرودگاه شاهرود علاوه بر حمل و نقل مسافر ، در صادرات محصولات باغی ، کشاورزی ، صنعتی و معدنی شرق استان سمنان هم نقش موثری ایفا خواهد کرد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.