سید محمد ناظم رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تامین این میزان اعتبار از طریق سازمان راه و شهرسازی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: شهرداری بنا است که 500 میلیارد ریال در بافت های فرسوده و تاریخی برای رونق گردشگری شهر سمنان هزینه کند.
ناظم رضوی ادامه داد: بازآفرینی شهری ظرفیتی ارزشمند برای توسعه در ابعاد مختلف به ویژه صنعت گردشگری است که در این راستا اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی کارآمد در شهر سمنان احساس شد.
شهردار سمنان به ضرورت توجه به بافت فرسوده و احیای آن تاکید و تصریح کرد: بیش از 100 میلیارد ریال ظرف سال گذشته در حوزه های تملک، اقدامات زیرساختی همچون احداث بوستان، فرهنگسرا و بازسازی و مرمت خانه های تاریخی در شهر سمنان هزینه شد.
ناظم رضوی با بیان اینکه 2 طرح بزرگ پهنه شرقی مسجد امام(ره) و ضلع جنوبی امام زاده یحیی(ع) در دستور کار شهرداری سمنان در بازآفرینی شهری است، خاطرنشان کرد: این طرح ها در حال اخذ مجوزهای لازم از طریق مراجع مرتبط و سپس آغاز عملیات اجرایی است.
شهردار سمنان گفت: محافظت و بازسازی خانه های تاریخی، فرصت بیشتری در پویایی شهری و افزایش نشاط اجتماعی در محلات تاریخی شهر ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه پنج خانه تاریخی شهر سمنان در حال مرمت و بازسازی است، اضافه کرد: خانه تاریخی طالب بیدختی در مجاورت امام زاده زکریا(ع)، خانه خطیبی در مجاورت مسجد امام(ره)، بنای بهرامی در خیابان سعدی، خانه رحیمیان روبروی مسجد امام(ره) از جمله بناهای تاریخی در دست مرمت به منظور جذب گردشگر و اشتغالزایی است.
به گفته ناظم رضوی، موزه آب در خیابان حکیم الهی شهر سمنان از دیگر بناهای در دست بازسازی و مرمت است و مرمت و بازسازی خانه تاریخی دانایی پس از اتمام تعطیلات نوروزی آغاز می شود.

**ایجاد موزه سلامت در شهر سمنان
شهردار سمنان گفت: موزه سلامت با انعقاد توافق نامه بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی سمنان در محل ساختمان قدیمی درمانگاه تدین ایجاد می شود.
وی یادآور شد: ساختمان قدیمی درمانگاه پس از مرمت، با اقلام و لوازم تاریخی حوزه سلامت و طبابت تبدیل به موزه ای فاخر می شود.
ناظم رضوی تاکید کرد: اقدامات زیرساختی بازآفرینی شهری در گوشه و کنار شهر سمنان انجام می شود تا ظرفیت مناسبی برای برگشت جمعیت و سکونت در این بافت ها ایجاد شود.
شهردار سمنان اظهارداشت: زنده سازی، جداره سازی و توجه به باغ راه ها و سنگ فرش کردن آن ها از اقدامات شهرداری برای جذب گردشگراست.
استان سمنان سالانه محل عبور حدود 20 میلیون زائر حرم رضوی است و تمرکز بر گردشگری برای توسعه استان با شعار«2020 استان سمنان، مقصدی تازه» محور برنامه ریزی برای جذب و ماندگارکردن گردشگران عبوری است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.