به گزارش ایرنا، مهدی جمال روز دوشنبه در نشست دبیرخانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان سمنان افزود: اقامت هموطنان در تعطیلات نوروز 98 از بیست و پنجم اسفند 97 تا سوم فروردین 98 حدود 17 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه بازدید گردشگران از جاذبه های استان سمنان نیز در همین مدت 23 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: تا روز سوم فروردین بازدیدهای نظارتی از اماکن فرهنگی و گردشگری استان سمنان 53 درصد افزایش یافته است.
جمال بیان کرد: دفترهای سیاحتی و پایگاه های اطلاع رسانی در 17 پایگاه اصلی ستاد اسکان آموزش و پرورش مستقر است و در نوروز امسال 60 نوروزگاه با 269 غرفه در نقاط مختلف استان به مردم و گردشگران خدمات فرهنگی ارائه می کنند.‌
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: 9 کمیته زیر مجموعه دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر استان به صورت دائم و طی دو نوبت در روز در دبیرخانه مستقر است.
وی با بیان اینکه افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در مراکز اقامتی استان سمنان نتیجه برنامه ریزی های قبلی است، افزود: حوزه گردشگری در استان سمنان دارای ظرفیت های بالایی است و باید تلاش شود در حوزه های مختلف جاذبه ها به مسافران معرفی شود.
وی، رونمایی از برنامه «شهرستان من» را حرکتی به منظور معرفی جاذبه های گردشگری استان سمنان معرفی کرد که توسط یک سازمان مردم نهاد طراحی و تولید شده است.
جمال تاکید کرد: ربات ویژه برنامه های کاربردی تلفن همراه تولید شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شعار «استان سمنان، مقصدی تازه برای گردشگری» به صورت شبانه روزی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مردم و گردشگران قرار می دهد.‌
در این نشست احمد همتی رئیس مجمع نمانیدگان استان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی نماینده اسبق سمنان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان حضور داشتند و اقدام های طرح نوروزی برررسی شد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.