ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی فعال به استان سمنان از اواخر وقت یکشنبه تا چهارشنبه، افزایش ابر و بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ، در برخی ساعت ها وزش باد شدید و تندباد پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: بارش باران و برف و مه آلودگی در نواحی سردسیر و کوهستانی پیش بینی می شود.
مصطفوی ادامه داد: توصیه می شود با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و تگرگ و تندباد و احتمال اختلال در تردد محورهای استان، تمهیدات لازم صورت گیرد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته، بسطام، نردین و مجن با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گرمسار با 17 درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.
مصطفوی اظهار داشت: در این مدت، کمینه دمای هوای شهر سمنان پنج درجه و بیشینه دما 15 درجه سانتیگراد بود و پیش بینی می شود امروز نیز بیشینه دمای هوای سمنان به 16 و کمینه به هفت درجه سانتیگراد برسد.
وی با بیان اینکه فولادمحله در مهدیشهر با 2.5 سانتیمتر بیشترین میزان بارش برف را در 24 ساعت گذشته داشت، افزود: بیشترین میزان بارش باران در این مدت مربوط به حسینان با 2 میلیمتر بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: در 24 ساعت گذشته، بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به دامغان با 69 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.