به گزارش ایرنا ، مردم روستاهای این بخش در حالی فصل زمستان را پشت سر گذاشتندکه بارش برف راه‌های ارتباطی آنها را با روستاها و نزدیک‌ترین شهرهای اطراف بسته ،
رفت و آمد به روستاها دشوار است و برای رسیدن به این مناطق جاده‌ای پوشیده از برف و یخ را آن هم با دشواری فراوان باید پشت سر گذاشت.
بارش برف وکولاک شدید خدمت رسانی نیروهای امدادی را درساعت های اولیه مختل کرده بود و افتادن بیش از 100تیر برق درمسیر های اصلی این بخش زندگی ونوروز سختی را برای مردم رقم زد.
به گزارش ایرنا ، بارش شدید برف که از روز دوشنبه در این منطقه آغاز شد، موجب بسته شدن راه ها و قطع برق و گاز در برخی روستاها شد .
با این که نیروهای خدمات رسان از همان لحظات نخستین تلاش ها را آغاز کردند، ولی هجم بارش و نیز کولاک شدید موجب شده تا همچنان اهالی برخی روستاها مشکلاتی داشته باشند.
ابوالفضل رضازاده یکی از کشاورزان روستای سوداغلن بااشاره به کندی خدمت رسانی درگفت وگو با ایرنا افزود: چند روزاست نبودبرق مردم راکلافه کرده ودربرخی روستاها آب آشامیدنی نیز وجود ندارد .
وی گفت: مغازه ها تعطیل شده ونانوایی ها نیز امکان پخت ندارند واز شهرهای مجاور به سختی نان تهیه کرده ایم.
احمد رضایی یکی از اهالی کالپوش ضمن تشکر از نیروهای راهداری وامدادی درگفت وگو با ایرنا گفت : باتوجه به برف شدید وکولاک حضور نیروهای امدادی بیشتری برای خدمات رسانی به مردم نیازاست .
بیات درادامه باگلایه مندی از حضور نداشتن برخی مسئولان در منطقه افزود : این مسوولان که باید دغدغه مردم راداشته باشد دراین روزها در منطقه حضورندارند.
رضا قربانی از اهالی روستای حسین آباد کالپوش نیز با اشاره به قطع برق در روستاهای کالپوش گفت : درایام نوروز نبودبرق کام مردم رادراین روزها تلخ کرده ، انتظار داریم مسئولان برای برق دارشدن روستاها تلاش بیشتری داشته باشند.
احمدملایری سرپرست فرمانداری میامی بااشاره به بارش برف وکولاک شدید در بخش کالپوش به خبرنگار ایرنا گفت : نیروهای امدادی و راهداری در نخستین ساعت های بسته شدن راه ها در منطقه برای بازگشایی مسیر حضور داشته اند وبی درنگ بعد از فروکش کردن برف عملیات بازگشایی را در محورهای اصلی و بین روستایی آغاز و برخی محورها باز شده است .
وی ضمن تشکراز صبر و شکیبایی مردم گفت: باقطع برق مشکلات فراوانی بوجودآمده است و با اعزام گروه های فنی به دنبال برق دارکردن روستاها می باشیم که تاکنون روستاهای نردین و حق الخواجه برق دارشده اند .
وی خاطرنشان کرد : با تلاش مسئولان مشکل آنتن دهی تلفن همراه دربرخی روستاها برطرف شده است .
وی بااشاره به ادامه بارش برف دراین بخش گفت: دهیاران،شوراهای اسلامی روستاها و نیروهای امدادی ،راهداری ،بسیج مردمی درحال خدمات رسانی می باشند.
این گزارش درحالی تهیه شد که در چند روز گذشته خودروهای گرفتار در برف توسط تیم های امدادی رهاسازی شده است.
بسیاری از افرادی که گرفتار برف شده اند درساعت های نخستین درمساجد وحسینیه روستاها اسکان داده شدند.
رفت و آمد در راه های روستایی بخش کالپوش به خاطر بارش شدید برف از روز دوشنبه دچار اختلال شده است.
بخش کالپوش باطبیعت بسیار زیبا در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده است.
جنگل دشت شاد ، حسین آباد و نام نیک ، غارنام نیک ،دشت شقایقها و آفتابگرگردان در دشت دانیال ،سدکالپوش ، آبشارهای حسین آباد و نام نیک ازجمله جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
بخش کالپوش با بیش از 25هزارتن جمعیت دارای 12 روستاست.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.