به گزارش ایرنا، ائمه جمعه به عنوان نمایندگانی از قشر روحانیت و علما با روشنگری و تبیین افکار عمومی نقش مهمی در وحدت آفرینی، تقویت اعتماد اجتماعی و نشاط آفرینی در جامعه دارد.
دشمنان در پی سوء استفاده از ضعف ها و مشکلات کشور برای ایجاد ناامیدی و نافرمانی مدنی هستند که ائمه جمعه با اطلاع رسانی به مردم در نمازهای جمعه نقش مهمی در توجیه مردم از مشکلات، تقویت نشاط و امیدآفرینی دارند.
نمازجمعه به عنوان پایگاه تغذیه نگرش مردم در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود و چنین پایگاهی باید درخور باشد اما اکنون مصلاهای استان تکمیل نیست.
در استان سمنان 10 مصلای نیمه تمام در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، بیارجمند، مهدیشهر، میامی، سرخه، دیباج، شهمیرزاد در استان سمنان وجود دارد که تکمیل این طرح ها به تخصیص به موقع اعتبار نیاز دارد.
ائمه جمعه به عنوان سنگ صبوران جامعه از وضعیت معیشت مردم گله مند هستند و خواهان اتخاذ تصمیم های راهبردی و کارشناسی شده برای مشکلات هستند، چرا که مشکلات اقتصادی جامعه و شرایط خرید کالاهای اساسی زیبنده مردم انقلابی نیست و باید حل شود.

**جامعه نیازمند اخلاق است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان این که جامعه امروز نیازمند اخلاق است، گفت: اخلاق مداری راهکارحل بسیاری از مشکلات جامعه است.
آیت الله سید محمد شاهچراغی، افزود: رعایت اخلاق و نصیحت پذیری موجب دست یابی انسان به کمال، توسعه و ترقی است و جامعه را از گزند حفظ می کند.
وی ادامه داد: ائمه جمعه همراه دولت هستند و تشکیل گردهمایی ائمه جمعه نشان دهنده همراهی ائمه جمعه استان با مجموعه دولت است.

**نماز جمعه نقش آفرین در ارتقای بینش سیاسی
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان در آیین گردهمایی ائمه جمعه استان در سالن غدیر استانداری گفت: نماز جمعه نقش مهمی در ارتقای بینش سیاسی جامعه دارد و در طول 40 سال پس از انقلاب اسلامی این نقش به خوبی نمایان شده است.
محمد حسن پیرچه افزود: دشمنان انقلاب ، جنگ گسترده ترکیبی در زمینه های مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخته اند و نماز جمعه با ارتقای بینش سیاسی مردم نقش مهمی در خنثی کردن توطئه دشمنان دارد.
وی ادامه داد: تحت تاثیر قرار دادن جامعه از طریق ایجاد جنگ روانی از ترفندهای دشمنان برای برهم زدن اتحاد و وحدت ملت ایران است و نماز جمعه با روشنگری و تبیین افکار عمومی نقش اثرگذار در ناکام ماندن دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به اهداف شوم شان دارد.
وی با اشاره به مصلاهای تکمیل نشده در شهرستان های استان سمنان ابراز داشت: تکمیل مصلاهای نمازجمعه در استان از مطالبات مردم است.

**مدیریت جهادی راهکار مقابله با دسیسه های دشمنان
امام جمعه شهرستان شاهرود با بیان این که کشور درگیر جنگ تلفیقی روانی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از سوی دشمنان نظام است، گفت: مدیریت عادی جایگاهی ندارد انتظار می رود مدیران استان، مدیریت جهادی را مد نظر قرار دهند.
حجت الاسلام عباس امینی افزود: مردم در کشور نگرانی هایی در زمینه تامین کالاهای اساسی دارند و باید با تدبیرهوشمندانه این نگرانی مردم برطرف شود.
وی با تاکید بر این که در هنگام توزیع کالاهای اساسی مانند گوشت و شکر عزت مردم رعایت شود، ادامه داد: انجام نظارت دقیق در نحوه توزیع کالا نقش مهمی در توزیع عادلانه و ایجاد رضایت در بین مردم دارد.
وی اضافه کرد: مصلاها می توانند کمک کننده به استان سمنان در شرایط بحران و محل خیرات باشد، اگر چنین نگرشی در بین مسوولان شکل بگیرد، بدون شک روند ساخت و تکمیل مصلاهای استان سمنان با سرعت بیشتری انجام می شود.
امینی تصریح کرد: جنگ آب در شهرستان ها و روستاهای استان جدی است و رفع این مشکل نیازمند یک عزم راسخ و سرعت بخشیدن در اجرای طرح های تامین آب است، شناسایی دقیق منابع آب، مدیریت و بهره وری درست از آب نقش مهمی در رفع دغدغه های مردم و مسئولان دارد.
امام جمعه گرمسار هم گفت: از نظرهای مشورتی ائمه جمعه استان سمنان به عنوان پدران معنوی شهرها، در امور اجرایی استان بیشتر استفاده شود.
حجت الاسلام سید علی رضا آرامی افزود: ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی هر شهرستان درباره هر شهرستان شناخت خوبی دارد که در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های موثر و هدفمند اثر گذار است.

**تشکیل قرارگاه اقتصادی الزام حل مشکلات اقتصادی
امام جمعه مهدیشهر با بیان این که کشور درگیر جنگ اقتصادی است، گفت: تشکیل قرارگاه فرماندهی جنگ اقتصادی با حضور فرمانداران و مسئولان اجرایی در استانداری راهکاری برای مقابله با جنگ اقتصادی است.
حجت الاسلام محمد بارانی افزود: در شرایطی که دشمن با حداکثر توان خود برای ایجاد جنگ اقتصادی در کشور وارد شده، استفاده از نیروی بسیج و مشارکت مردمی نقش مهمی در خنثی کردن این هجمه ها دارد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی مساله اصلی رسیدگی به مشکلات معیشت مردم است و حل مشکلات باید در دستور کار و اولویت قرار بگیرد.

**مسوولان برای حل مشکلات دنبال راهکار باشند
امام جمعه میامی با بیان این که همه مسوولان در مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه به وجود مشکلاتی در جامعه اذعان دارند، گفت: اکنون سخن هر محفلی بیان مشکلات است اما برای چاره اندیشی و حل مشکلات باید در نشست ها صحبت و برنامه ریزی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی صفایی پور افزود: مسوولان برای حل مشکلات جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

**بخش خصوصی به تکمیل مصلاها کمک کند
امام جمعه میامی ادامه داد: تکمیل مصلاها که در حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارند نباید به دلیل کمبود اعتبار متوقف شوند چرا که برای پیشرفت 35 درصدی ساخت مصلا نیز اعتبار صرف شده است و برای حفظ این اعتبار می توان از بخش خصوصی کمک گرفت.
وی ابراز داشت: می توان از ظرفیت مصلاهای استان در کنار استفاده برای برگزاری نماز جمعه برای ایجاد زائرسراها و مراکز خرید به منظور رونق اقتصادی استفاده کرد.

**مدیران جهادی در انتصاب ها مدنظر قرار بگیرد
امام جمعه سرخه گفت: انتشار خبرهایی مبنی بر تخلفات برخی مدیران، زیبنده استان اخلاق مدار سمنان نیست و ضرورت برای جلوگیری از بروز چنین اتفاق هایی در انتصاب مدیران دقت نظر بیشتری شود.
حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر افزود: مدیران براساس روحیه انقلابی و مدیریت جهادی انتخاب شوند تا استان سمنان کمتر با چنین خبرهای ناخوشایندی مواجه شود.
امام جمعه سرخه اظهار داشت: مشکلات مردم با مدیریت جهادی و انجام وظیفه مسوولان در چارچوب قانون حل خواهد شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.