به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران در فرمانداری ویژه شهرستان افزود : مهمانسرای برخی دستگاه های اجرایی نیز ظرفیت ویژه ای هستند که در مواقع بحرانی قابل استفاده می باشند.
وی از مسوولان شهرستان خواست ، یک دستگاه اتوبوس و نیز یک دستگاه مینی بوس را آماده نمایند تا در صورت بروز حادثه های رانندگی مسافران را به مقصد برسانند.
فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه دستگاه های نظارتی فعالیت خود را در تعطیلات بیشتر کنند، افزود: رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و کنترل قیمت کالاها در اولویت کاری آن ها باید باشد.
معاون استاندار سمنان از مسوولان اوقاف نیزخواست ، مساجد شهر و نیز مساجد بین راهی را در کلیه ساعات شبانه روزی باز نگهدارند.
وی زیباسازی شهر و استقبال خوب از مسافران را ضروری خواند و گفت: با گرامیداشت مسافران و مهمانان نوروزی ، وجهه شهرستان بالا رفته و از معبر به مقصد تبدیل خواهد شد.
محمدی از تجهیز موکب روستای دهملا و پاسگاه شهید نوری نیز خبر داد و گفت: با پذیرایی حداقلی که در این موکب ها انجام می شود، میزان تصادفات بشدت کاهش می یابد.
وی به آیین چهارشنبه سوری نیز اشاره کرد و گفت: برخی کارها که به این مناسبت انجام می شود با شئونات دینی سازگاری نداشته و موجب اذیت و آزار مردم می گردد.
فرماندار شاهرود از نیروی انتظامی خواست با همکاری بسیج و ارتش مراقبت از منازل مردم را در تعطیلات نوروزی افزایش دهند.
وی از پلیس راه نیز خواست حضور خود را در نقاط حادثه خیز افزایش دهد تا از بروز حوادث رانندگی پیشگیری شود.
معاون استاندار سمنان با درخواست از مدیران دستگاه های اجرایی برای بیمه کردن ساختمان های دولتی ، ادامه داد: استقبال خوبی از طرح بیمه منازل در شهرستان انجام نشده بطوری که تا کنون 1900 خانه بیمه شده است که 1500 مورد آن مربوط به سطح شهر است.
در این نشست طرح آمادگی مدیریت بحران به منظور هماهنگی و برنامه ریزی برای پیشگیری و مقابله با سوانح و حوادث غیرمترقبه در تعطیلات نوروزی ، بررسی مشکلات آب آشامیدنی چهار روستا و مشکلات گسترش بیمه منازل شهری و روستایی مورد بررسی قرار گرفت.
در تعطیلات نوروزی پارسال برای اسکان مسافران نوروزی و زایران امام هشتم(ع) در شاهرود468کلاس درس در 53 مدرسه شاهرود آماده شده بود که 125 کلاس از نوع درجه 'الف' بودند.
همچنین چهار واحد مسکونی مجهز و چهار مدرسه با 24 کلاس درس هم برای نوبت دهی اینترنتی پیش بینی گردیده بود.
در تعطیلات نوروزی گذشته بیش از 30 هزار نفر از هموطنان از اقامتگاه های آموزش و پرورش شاهرود استفاده کردند.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.