به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست سازمان ‌همیاری و شهرداری های استان سمنان در سالن مدیرت بحران استانداری، با اشاره به اینکه مردم در شرایط اقتصادی سختی به سر می برند، بیان کرد: شهرداران باید در ایام تعطیلات نوروز با ارائه تسهیلات و امکانات مانند ایجاد اردوگاه ها و اقامتگاه های موقت در این زمینه مردم را یاری دهند.
وی با تاکید بر استفاده از رنگ های شاد و مفرح در شهرها گفت: ایام نوروز باید از رنگ های شاد و نورهای متنوع و رنگی استفاده کرد تا مسافران با مشاهده زیبایی های شهر و تسهیلات متنوع، انگیزه های انتخاب سمنان به عنوان مقصد سفر را داشته باشند.
آشناگر بیان کرد: شهرداران باید با پراکندگی مسائل اجتماعی در حوزه شهر آشنایی کامل داشته و نسبت به فراهم سازی امکانات مطلوب تر ویژه اقشار ضعیف در شهرها اقدام‌کنند.
وی گفت: مدیریت و کاهش هزینه ها باید در راس امور اجرایی شهرداران استان سمنان قرار بگیرد.
استاندار سمنان گفت: خانه تکانی شهری با فرارسیدن فصل بهار و ایام‌ نوروز98، به صورت جدی توسط شهرداران انجام شود و می توان با استفاده از راهکارهای زیباسازی شهری نسبت به ایجاد جاذبه برای مسافران اقدام کرد.

**شهرداری ها دولت کوچک هستند
آشناگر با اشاره به فعالیت های گسترده، متنوع و دشوار شهرداری ها گفت: شهرداری ها از سازمان های پرکار در نظام اداری کشور محسوب می شوند و همه شهروندان از بدو تولد تا پایان زندگی با این نهاد سر و کار دارند.
وی اضافه کرد: شهرداری ها را به دلیل نوع و شکل درآمدها و نظام بودجه ای خاصی که دارند می توان به عنوان دولت های کوچک تلقی کرد به همین دلیل مسوولیت و وظایف در شهرداری ها سنگین است.

**شهرداری ها تکیه به بودجه دولتی را کاهش دهند
وی اضافه کرد: شهرداری ها از سازمان های عمومی غیردولتی محسوب می شوند اما همچنان به دولت چسبندگی دارند.
آشناگر ادامه داد: دولت برای تامین منابع و رفع مشکلات و معضلات این نهادهای عمومی همچنان باید ورود پیدا کند.
وی گفت: برای ارتقا و پیشرفت در امور و توسعه شهر شهرداری ها تکیه خود به بودجه های دولتی را کاهش دهند و به فکر تامین منابع از روش های نو و مبتکرانه باشند.
استاندار سمنان اضافه کرد: شهرداری ها باید در کنار روش های درآمدی مرسوم و بودجه های مشخص به سمت درآمدزایی از راه های دیگر باشند.
وی گفت: برخی شهرداری ها به دلیل نبود برنامه ریزی های منظم و مدون از بخش های درآمدهای غیرمستمر در حوزه شهری غافل شده اند.

** شهرداری ها از ظرفیت دانشگاهی برای ایده پردازی بهره ببرند
استاندار سمنان گفت: سمنان دارای ظرفیت دانشگاهی و نخبگان بسیار مطلوبی است، شهرداران باید از این ظرفیت عظیم علمی در ایده پردازی به منظور مدیریت امور شهری و افزایش درآمدها بهره مند شوند.
آشناگر با بیان اینکه امکانات بسیار مطلوبی در حوزه امور شهری وجود دارد، گفت: راهکارهای مدونی به منظور ایجاد درآمد در شهرداری ها اندیشیده نمی شود که این ضعف با کمک دانشگاهیان قابل جبران است.
استاندار سمنان بیان کرد: حوزه معاونت امور ‌عمرانی باید با نظارت دقیق، نسبت به شناسایی آسیب ها و کمبودهای موجود در حوزه ایجاد منابع در شهرداری ها اقدام کند، در بخش های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در مدیریت شهری استان، ضعف های بسیار‌جدی وجود دارد که نیاز است واکاوی، بررسی و اصلاح شود.
در این نشست با حضور معاونان استانداری، شهرداران، و مسوولان سازمان همیاری و شهرداری های استان سمنان، درباره خدمات متنوع این نهاد، مسوولیت شهرداران در نوروز و برنامه های متناسب با سال نو مباحثی مطرح شد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.