علی اصغر جلالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط عرصه ها در منابع طبیعی بر اساس فرآیند طبیعی در حال تغییر است و تا زمانی که بین حفظ، بازسازی و احیاء آن با روند تخریب طبیعی توازن برقرار نشود، روند نابودی منابع طبیعی و زیست محیطی متوقف نخواهد شد.
وی ادامه داد: پرداختن به چالش نبود تناسب اعتبارات، امکانات و ابزار با وسعت و نوع کار در منابع طبیعی از ضرورت های مهم به منظور نجات کشور، ملت و جامعه بشری است.
جلالی با اشاره به برگزاری هفته گرامیداشت منابع طبیعی در کشور افزود: برنامه ها و همایش های متنوعی در این هفته از 15 تا 21 اسفند ماه در کشور برگزار و در حاشیه آن تعدادی نهال غرس می شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه سرانجام این نهال ها مشخص نیست، گفت: هدف از نامگذاری این هفته به نام هفته منابع طبیعی، تنها کاشت تعدادی محدود نهال در حاشیه همایش ها نیست.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش و سخن راندن از مزایای درختان و نهال ها هدف نیست و تحول اساسی، پویایی و زنده ماندن منابع طبیعی کشور مد نظر است.
جلالی تحقق این هدف را نیازمند عزمی راسخ و اندیشه جمعی جامع عنوان و بیان کرد: سال های گذشته تئوری و نظریه ای ارائه و توسط متولیان امر پیگیری شد و سرانجام تأثیر چندانی در سیر بهبود و ارتقای کیفیت منابع طبیعی حاصل نشد.
وی تاکید کرد: هفته منابع طبیعی نباید فقط در حد یک امر سنتی تلقی شود چرا که مانند بسیاری از امور دیگر، فقط در اندیشه بجای آوردن سنت خواهیم بود بدون آنکه اندیشه نوآوری و تحول گرایی در سر داشته باشیم.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اگر از این فرصت بدرستی استفاده شود این هفته می تواند منشاء برکات فراوان برای منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و محیط زیست باشد.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.