اسماعیل غنیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرک گرایی دانش آموختگان چالش و مانع اصلی در به کار گماردن این قشر است و در شرایط امروز مهارت آموزی لازمه کسب شغل است.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی متاثر از فقر و نداشتن کار است و بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی یک چالش مهم اجتماعی محسوب می شود.
وی ابراز داشت: اکنون قشر تحصیل کرده استان سمنان مهارت های لازم برای کار کردن را ندارند و همین موضوع ایجاد فرصت شغلی برای این افراد را دشوار کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان اضافه کرد: پشت میزنشینی فرهنگی اشتباهی است که باید اصلاح شود چرا که در جامعه امروز، فرد صرفا با دارا بودن تحصیلات دانشگاهی نمی تواند شاغل شود.
وی اضافه کرد: استخدام نیروی انسانی در نهادهای اجرایی بسیار محدود است و باید اقشار بیکار جامعه با استفاده از ظرفیت های دستگاه های دولتی و خصوصی برای کسب شغل مهارت کسب کنند.
غنیان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 10 هزار شغل در بخش های مختلف اقتصادی استان ایجاد شد که این آمار به معنی تحقق 100 درصدی اشتغالزایی در سمنان است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی سمنان تصریح کرد: امسال هم اشتغالزایی برای بیش از 10 هزار نفر در استان برنامه ریزی شده و اکنون 91 درصد تعهدات اشتغالزایی استان سمنان از ابتدای فروردین امسال تاکنون محقق شده است.
به گزارش ایرنا، در استان 702 هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.