پژمان صالحی فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نسل جوان امروز به راحتی هر موضوعی را قبول نمی کند و رسانه نقش موثری در توجیه جوانان برای ترغیب به اهدای خون دارد.
وی با بیان این که اهدای خون اهدای زندگی به افراد نیازمند است، ادامه داد: هیچ ثوابی بالاتر از کمک به هم نوع و نجات جان یک انسان نیست و ضرورت دارد فرهنگ اهدای خون در جامعه بیش از پیش ترویج یابد.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان، بر ایجاد پویش ها و چالش های جدید با بهره مندی از ظرفیت کانون ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه به منظور گسترش دانش اهدای خون و ترویج و تشویق باورها و مهارت خود مراقبتی در آنان تاکید و تصریح کرد: راه اندازی پویش های مردمی نقش مهمی در تشویق مردم برای اهدای خون دارد و باید این پویش ها در جامعه بیشتر شود.
وی یادآور شد: در شبکه های مجازی چالش های مختلفی مطرح می شود که هیچ سودی ندارد اما طراحی چالش اهدای خون یک کار خداپسندانه است چرا که نیاز به خون و اهدا کننده خون یک نیاز همیشگی است.
وی با بیان این که سازمان انتقال خون در ماه پایانی سال با کاهش اهدا کنندگان خون مواجه است ابراز داشت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای کمک کننده برای ترویج فرهنگ اهدا خون هستند و باید از این ظرفیت برای تحقق اهداف استفاده بهینه شود.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به این که مردم اهدای خون در ماه پایانی سال را فراموش نکنند، بیان کرد: سازمان انتقال خون همه ساله در اسفند ماه با چالش اهدا کننده مواجه است و ضرورت دارد با ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه، چالش اهداکننده خون رفع شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد که همه روزه پذیرای اهداکنندگان خون هستند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.