رضا زارع زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عملیات ساخت باغ ایرانی در زمینی به مساحت 10 هکتار به همت خیر دامغانی، حاج علی کیانپور بر اساس مذاکره و مصوبه شورای شهر در سال آینده آغاز می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دامغان اضافه کرد: کار عملیاتی و اجرایی باغ ایرانی، بر اساس طراحی و شاخص ‌های اعلام شده از سوی سازمان یونسکو و دیگر نهادهای مربوطه در مجموعه بزرگ بوستان دانشجو احداث می شود.
زارع زاده اظهار داشت: عملیات ایجاد باغ ایرانی با رویکرد توسعه گردشگری و با هدف ایجاد مکانی برای بازدید گردشگران با جاذبه های خاص، از سال آینده آغاز می شود، طراحی و نظارت این طرح به عهده مهندسان انجمن مفاخر معماری کشور و سازمان ساخت باغ ایرانی است.
وی با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح 60 میلیارد ریال است که از سوی خیر دامغانی پرداخت می شود، تصریح کرد: بوستان دانشجو به دلیل آماده بودن فضا و زیرساخت های لازم برای این اقدام انتخاب شده است.
وی افزود: در این مکان، تنوع گیاهی منطقه و آب نما اجرا می شود که در کنار آن، تندیس مشاهیر و مفاخر دامغان با هنرنمایی استاد فرشچیان نیز تهیه و نصب می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دامغان گفت: این شهر با توجه به سابقه تاریخی و ظرفیت های موجود، نیازمند شکوفایی است که شهرداری و شورای شهر نیز با توجه به توان خود از این ظرفیت بهره برداری می کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای 500 اثر تاریخی، طبیعی، معنوی و فرهنگی شناسایی شده است که 126 اثر به ثبت ملی رسیده است، دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار دارد و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.