محمد اخلاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از یک هزار و 900 میلیارد ریال بدهی بنگاه های اقتصادی استان سمنان در حدود یک هزار و 200 میلیارد ریال بدهی قطعی و درحدود 700 میلیارد ریال بدهی برآورد شده است.
وی با بیان این که منبع پرداخت حقوق بازنشستگان وصول حق بیمه است، ادامه داد: استان سمنان در حدود 36 هزار و 700 بازنشسته دارد که دستمزد این افراد ماهیانه در حدود 600 میلیارد ریال می شود.
وی ابراز داشت: بیمه برای آنکه بتواند به تعهدهای خود عمل کند نیازمند تامین درآمد است و این درآمد از طریق پرداخت حق بیمه میسر می شود.
اخلاقی تصریح کرد: تامین اجتماعی تا امروز سربار دولت نبوده و باید به گونه ای رفتار شود تا به سرنوشت برخی صندوق های خصوصی دچار و گریبانگیر دولت نشود.
وی خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی برای همراهی با بنگاه های اقتصادی در شرایط فعلی دستورالعمل هایی را صادر کرده تا واحدهای تولیدی فعال که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و اختلاف ارزی، بدهکار بیمه شدند بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی، میزان پرداخت حق بیمه را برای بنگاه های اقتصادی اقساطی کرده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: سال گذشته برای کمک به بنگاه های اقتصادی جرایم بدهی آنها از 6 ماه تا یکسال مشمول بخشودگی شد.
به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی در استان سمنان دارای10شعبه اصلی، سه کارگزاری در شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود و 2 شعبه اقماری در بیارجمند و آرادان است.
از ابتدای سال 97 تا پایان مهرماه گذشته بر اساس پرداخت حق بیمه، 161 هزار و 892 نفر مجموع بیمه شدگان اجباری استان سمنان است که از مجموع این بیمه شدگان، حق بیمه 113 هزار و 176 نفر از سوی کارفرما پرداخت می شود.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.