به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز درختکاری در هتل پاساردگاد شهر درجزین در شهرستان شهمیرزاد بیان کرد: استان سمنان 350 هزار هکتار جنگل دارد که این رقم با توجه به پهناوری استان، ناچیز است.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد استان سمنان کویری و بیابانی است، ادامه داد: کویرها و بیایان ها نیز دارای جاذبه های گردشگری هستند که باید از این ظرفیت بهره برداری های لازم انجام شود.
آشناگر گفت: تنها 20 درصد از شهروندان استان سمنان در منطقه های سرسبز و خوش آب و هوا زندگی می کنند.
وی خواستار همت همه مسئولان به منظور جلوگیری از توسعه و گسترش بیابان ها در استان سمنان شد و افزود: دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه ای به مساله محیط زیست دارد و همه مسئولان دستگاه های اجرایی باید در این زمینه تلاشی مضاعف داشته باشند.
استاندار سمنان بیان کرد: خالی از سکنه شدن روستاها یکی از آمارهای نگران کننده است و باید با احیاء روستاها از این پدیده جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه از منابع طبیعی به شکل بی رحمانه ای بهره برداری شده است، اضافه کرد: بیش از 77 درصد منابع آبی استان برداشت می شود و این امر اهمیت آبخیزداری را دو چندان می کند.
آشناگر بر اهمیت گسترش فرهنگ همزیستی شهروندان با درخت و طبیعت را مهم خواند و افزود: به منظور گسترش و حفظ منابع طبیعی و به ویژه فضاهای سبز و درختان باید فرهنگ سازی بیشتری انجام شود که در این مسیر سازمان های مردم نهاد می توانند بسیار موثر باشند.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.