به گزارش ایرنا، همه شهر چشم شده است تا خاک قدم های مسافرش را طوطیا کند. مسافر شهر ما با کوله باری از سفرنامه عشق پس از دو سال بی خبری و چشم انتظاری در میان اشک های شوق و اندوه و ناله های فرزندان شهر، بالاخره آمد.
امروز همه شهر چشم شده است تا هم پای دو فرزند آن مرد، مسیر معراجش را به نظاره بنشینند.
غرور در چشمان شهر ما موج می زند که در این کشاکش دنیای نامهربان و در این عرصه بی رحم تقابل خون بار خوبی ‌ها و بدی ‌ها و در عصر تکرار تاریخ و هجوم ید ناپاکان به ساحت اهل بیت مصطفی(ع)، مردی از جنس بلور دارد که کوله خود را از سجده های شبانه و التماس و تمنای دفاع از ساحت پاکان، پر کرده است و به سوی حمایت از حرم ناموس خدا، پرکشیده است.
امروز همه شهر به احترام ایمان و غیرت و مردانگی آن مرد تمام قد ایستاده است آن مرد محمد است که به دفاع از حرم دختر فاطمه اطهر(س)، تا آخرین دم و بازدمی که در سینه داشت، مردانه ایستاد.
همه شهر ما به احترام محمد که بر سر عهد و پیمانش با ولی خویش راست قامت و لبیک گو ایستاده بود، به سجده افتاده است.
امروز همه شهر ما سجاده فرشتگانی شده است که به اذن خداوند برای استقبال محمد به زمین فرود آمده اند.
محمد قنبریان مشق های عشق را از چشمان مادرش که سال هاست چشم در راه بردار مفقود دوران دفاع مقدس خیره به در مانده است، آموخت است و می داند که دیگر مادر تاب چشم به راهی را ندارد و دیگر باید بیاید و داغ برادر را تازه تر نکند.
محمد آمد تا همین سو سوی تار چشمان سالیان به انتظار نشسته مادر به خاموشی نرود.
محمدی آمد که ایمان مادر، کوله بار امیدش را بست و روانه دفاع از حرم یار و یاور سید الشهدا کرد تا عشق را در دفتر خاطرات تاریخ کوفیان مشق کند که این است وفای به عهده و دفاع از ولایت.
چند روزی می شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر از کشف و شناسایی پیکرهای مطهر پنج تن از شهدای مفقود در سوریه را داده است.
سپاه پاسداران گفته است که یکی از این شهیدان، محمد قنبریان جگر گوشه مادر است؛ تنها پسر مادری که از پسر بزرگ ترش هنوزم که هنوز است خبری نرسیده و مفقود الاثر مانده.
پیکر این شهیدان که حین ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بودند، با تلاش های شبانه روزی و مستمر گروه تفحص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کشف و پس از انجام آزمایش های دی ان اِی هویت آنان شناسایی شد.
بسیجی شهید «سعید انصاری» از استان تهران، پاسدار شهید «حمید محمدرضایی» از استان قزوین، پاسدار شهید «محمد قنبریان» از استان سمنان، پاسدار شهید «سید جواد اسدی» از استان مازندران و بسیجی شهید «میثم نظری» از استان تهران نام این ستارگان افلاکی است.
شهید محمد قنبریان ۱۳ اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) سمنان با مردم شهر ما وداع می کند.
مردم شهر سمنان پیکر پاک محمد را در روز سه‌ شنبه ۱۴ اسفندماه ساعت ۹:۳۰ صبح از محل معراج شهدای سمنان به سمت زادگاهش شاهرود بدرقه می کنند.
روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۹ صبح از محل کانون بسیج شاهرود به سمت گلزار شهدای باغزندان محمد به سمت آرامگاه ابدیش به خاک سپرده می شود.
شهید محمد قنبریان اعزامی از سپاه قائم آل محمد (عج) در سال ۹۵ و در حین عملیات مستشاری در سوریه مفقود شد و پیکر وی پس از دو سال کشف و شناسایی شد.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.