به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، کانال اطلاع رسانی احمد همتی شامگاه شنبه از قول این نماینده تیتر زد که «انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تصویب شد.»
در این کانال از قول همتی آورده شد که ردیف بودجه ای مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی تصویب شده است.
با توجه به درگیر بودن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مساله تصویب بودجه سال آینده کشور، تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی و دریافت جزئیات بیشتر مصوبه مجلس برای انتقال آب خزر بی نتیجه ماند.
نمایندگان مجلس در جلسه صحن علنی روز شنبه 11اسفند پس از 27 جلسه بررسی مستمر برای رسیدگی به لایحه بودجه سال 1398 کل‌کشور، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.
وکلای ملت ماده واحده بودجه سال 98 را در صحن علنی با 177رای موافق، 24رای مخالف و 1 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال 98 کل کشور از حیث منابع بالغ برهفده میلیون و چهارصدو چهل و سه هزار و یکصد و شصت میلیارد و دویست و سی میلیون ریال است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری 13 آذرماه امسال در سفر استانی به سمنان در دیدار مردمی که با مردم این استان داشت با بیان این که از نظر دولت تمام مسائل بحث انتقال آب از شمال کشور به استان سمنان حل شده است، گفت: از قبل مشکلاتی در این زمینه مطرح می شد که پیش بینی های لازم برای رفع آن انجام شد تا مردم این استان از آب سالم برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت برخوردار شوند و از نظر محیط زیستی نیز ضربه ای به منطقه و سایر استان ها وارد نشود.
وی افزود: از فردا صبح اگر سرمایه گذاری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکز ایران و استان سمنان اقدام کند، دولت آمادگی دارد تا در مدت کوتاهی مجوزهای لازم را صادر کند و کارهای مطالعاتی این اقدام انجام شده است.
روحانی گفت: در عین حال نیاز داریم آب را از حاشیه کشور به مرکز ایران بیاوریم، آب مورد نیاز برخی از استان های کشور را از آب های جنوب، خلیج فارس و دریای عمان و آب برخی دیگر از استان های کشور را باید از دریای خزر تامین کنیم، این مساله ملی است و به همه نکات آن توجه شده است.
وی با اشاره به این که اجازه نخواهیم داد در جریان این کار به محیط زیست آسیب وارد شود و استان های دیگر کشور دچار مشکل شوند، افزود: در شورای عالی آب جلسه ای در این خصوص برگزار و با مسئولان محیط زیست و کارشناسان در این مورد تصمیم گیری های لازم انجام شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.