به گزارش ایرنا ، امروزه امن بودن راه‌های مواصلاتی یکی از دغدغه های مردم است ، موضوعی که با جان رانندگان و سرنشینان خودروها ارتباط مستقیم دارد.
رفع نقاط حادثه خیز که در چند سال گذشته در اولویت برنامه های مسوولان قرار گرفته موحب کاهش بسیاری از تلفات حوادث رانندگی گشته است.
در این میان شهرستان میامی تعدادی محور مواصلاتی دارد که از چند سال پیش عملیات بهسازی و بازسازی آن ها آغاز شده اما تا کنون به اتمام نرسیده است.
** طرح های مهم نیمه کاره
محور میامی - سبزوار یکی از پرحادثه ترین محورهای ارتباطی در استان سمنان است و براساس آمار پلیس راه سالانه دستکم 80تن در این محور براثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می دهند.
این محور که بخشی از جاده ترانزیتی تهران - مشهد بشمار رفته و هرساله بیش از 20 میلیون تن از آن گذر می کنند، از نقاط حادثه خیز بوده و خاطرات تلخی را برای بسیاری از هموطنان برجای گذاشته است.
از میامی تا سبزوار حدود200 کیلومتر فاصله است، اما بخشی از این راه موسوم به 30 کیلومتری عباس آباد -کاهک از وضعیت نامناسبی برخوردار است ومتاسفانه پنج سال است که با70درصدپیشرفت فیزیکی کماکان به جهت عدم اعتبار بلاتکلیف است.
یکی دیگر از محورهای مواصلاتی این منطقه که نیاز جدی به بازسازی وبهسازی دارد، راه میامی -جاجرم است که این منطقه را به شهرهای استان گلستان و خراسان شمالی وصل می کند.
با این همه این مسیر نیز سالهاست با عدم تخصیص اعتبار مواجه بوده و ناتمام مانده است، در حالی که تکمیل آن برای مردم بخش کالپوش میامی تاثیر بسزایی دارد .
محور میامی به جیلان از دیگر محورهای مواصلاتی است که نیمه کاره رها شده ، این راه نیز میامی را به شمال کشور متصل می کند ، با انجام زیرساخت ها و زیرسازی علاوه بر آن که روستاییان منطقه برخوردار می شوند، رانندگانی که از سمت مشهد قصد رفتن به شهرهای شمالی را دارند، می توانند از آن استفاده کرده و مسیر را کوتاه کنند که خود موجب کاهش حوادث و کاهش سوخت مصرفی می شود.
طرح‌های نیمه تمام در حوزه راه‌ها و محورهای اصلی و مواصلاتی میامی که برخی از آن ها از پنج سال پیش رها شده اند، اکنون یکی از دغدغه های مردم میامی است.
** اظهارات مردم در باره وضعیت راه های میامی
احمد میرزایی از اهالی روستای ابراهیم آبادمیامی درگفت وگو با ایرنا بااشاره به کم توجهی مسئولان راهداری استان به راه های شهرستان میامی گفت : سالهاست جاده میامی به داورزن بویژه بعداز روستای عباس آباد وضعیت بسیار نامناسبی دارد گویا این نقطه جزو راه های استان نمی باشد در حالی که عنوان راه بین المللی را یدک می کشد.
وی گفت: محور کاهک به میامی وباالعکس که ورودی وخروجی استان سمنان می باشد نیز دچار همین کم توجهی ها شده است.
رضا اصغری از شهروندان میامی نیزبا گلایه از بلاتکلیفی محور میامی -جیلان اظهارکرد: سالهاست موضوع اتصال این محور به منطقه شمال کشور و حوزه استان گلستان مطرح است واقدامات زیرسازی انجام شده وبسیاری ازمسئولان کشوری واستانی از آن بازدید کرده اند اما اقدامی انجام نشده است .
وی گفت: کشاورزان ودامداران نیزازاین راه استفاده می کنند ، اما به خاطر کیفیت بسیار پایین آن رانندگان کامیون رغبت کمتری برای رفت و آمد در این مسیر دارند.
علیرضا رستمی از اهالی منطقه کلاته های شرقی با توجه به انجام قسمتی از محور میامی به جاجرم گفت: از پنج سال پیش قرار بوده این مسیر 25کیلومتری ازمیامی تا ابتدای روستای حسین آباد بصورت 2بانده ساخته شود ولی هنوز زیرسازی بخش هایی از آن انجام نشده است.
وی گفت: محور میامی به جاجرم برای انتقال محصولات کشاورزی ، دامی و معدنی از اهمیت زیادی برخوردار است، مواد خام مورد نیاز کارخانه آلومینیوم جاجرم هم از این مسیر منتقل می شود.
عباسعلی اصغری رئیس شورای اسلامی شهرمیامی در گفت وگو با ایرنا بااشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان میامی افزود: عبور سالانه بیش از 15 میلیون زائرومسافر ازاین شهرستان نیازمند توجه ویژه مسئولان نسبت به راه های مواصلاتی بویژه محور میامی به کاهک وباالعکس است.
وی با تقدیر از تلاش راهداران شهرستان میامی برای بازگشایی راه ها درطول سال گفت: طرح های مختلف راهداری دراین شهرستان بویژه راه پرترددکالپوش سالهاست تکمیل نشده و هرسال حوادث متعدد در آن رخ می دهد.
امیرتیموری رئیس اداره راه و ترابری میامی بااشاره به اینکه محور عباس آباد به کاهک در شرقی ترین نقطه وانتهای حوزه استحفاظی استان 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته ،به خبرنگار ایرنا گفت: این راه 30 کیلومتری که بیشترین تصادفات در آن روی می دهد نیازمند تخصیص اعتبار است.
وی با بیان این که بخشی از راه میامی جاجرم درحوزه استحفاظی این شهرستان قرار دارد ، تصریح کرد: مناقصه اجرای این طرح انجام شده ودرشرف عقد قراردادباپیمانکار است.
به گفته وی ، 10کیلومترازاین محور بهسازی وروکش آسفالت شده است.
تیموری با اشاره به برگزاری مناقصه محور میامی به جیلان گفت: ازاعتبارات استانی 40میلیارد ریال پیش بینی شده که باپیگیری های مسئولان 20میلیارد ریال اختصاص داده شده است .
به گفته وی ، هفت کیلومتر ابتدایی محور باتوجه به زیرسازی انجام شده آسفالت ومابقی مسیر دردست اقدام می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.