به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان عصر شنبه در سی و هفتمین نشست کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: بر اساس خود اظهاری دستگاه های اجرایی برای سال 97 قرار شد 10 هزار و 648 شغل در سمنان ایجاد شود که تاکنون 9 هزار و 701 شغل برای استان در سامانه رصد ثبت شد.
وی خاطر نشان کرد: در یک ماه گذشته یک هزار و 204 شغل در استان سمنان ایجاد شد و تاکنون 91 درصد از کل تعهدات دستگاه های اجرایی محقق شده است.
غنیان اضافه کرد: در سمنان و شاهرود تاکنون 94 و 98 درصد از تعهدات اشتغالزایی دستگاه های اجرایی به تفکیک شهرستانی پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: تاکنون سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان سمنان به ترتیب 91 درصد و 96 درصد تعهد اشتغالزایی را محقق کردند.
وی تصریح کرد: برای سال جاری 112 میلیارد ریال سهمیه مشاغل خانگی به استان سمنان تخصیص یافت.
غنیان افزود: تاکنون 2‌ بانک عامل استان سمنان 100 درصد تعهدات خود را برای پرداخت مشاغل خانگی را پرداخت کردند و با برنامه ریزی اصولی مابقی بانک های عامل هم برای پرداخت این نوع تسهیلات اقدام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: اعطای تسهیلات مشاغل خانگی با برنامه ریزی اصولی میسر است و این اداره کل پیگیر پرداخت 100 درصدی اعتبارها در سمنان است.
به گزارش ایرنا، در استان 702 هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.