به گزارش ایرنا، محمد سعیدی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان سمنان، افزود: 77 هزار و 500 میلیون ریال اعتبار برای بهره برداری از 10 طرح عمرانی و بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان سمنان صرف شده است.
وی ادامه داد: 113 فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم و 40 فرصت شغلی مستقیم با بهره برداری از 10 طرح بهداشتی و عمرانی اداره کل دامپزشکی در استان سمنان ایجاد شده است.
سعیدی تصریح کرد: یکی از 10 طرح آماده بهره برداری در دهه فجر، طرح تولیدی زئولیت(ماده معدنی افزودنی خوراک دام) با سرمایه گذاری 22 میلیارد ریال در شهرستان سمنان است که بهره برداری از این طرح 10 اشتغال مستقیم و 20 اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی ابراز داشت: در دهه فجر امسال در شهرستان مهدیشهر 2 طرح، شهرستان شاهرود پنج طرح، میامی یک طرح و شهرستان سرخه یک طرح در زمینه عمرانی و بهداشتی حوزه دام افتتاح می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: برای بهره برداری از پنح طرح بهداشتی و عمرانی حوزه دام در شهرستان شاهرود 2 هزار و 800 میلیون سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال 10 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

** کنترل و کاهش بیماری ها دستاورد انقلاب
سعیدی ارتقای سلامت و بهداشت دام، کاهش بیماری مشترک بین دام و انسان، افزایش شاخص رفاه دام و تولید فرآورده های لبنی سالم را برخی از دستاوردهای 40 سال تلاش انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: 49 درصد بیماری های شناخته شده مشترک بین دام و انسان است اما اکنون توجه به واکسینه کردن دام و افزایش پوشش ایمنی به برکت انقلاب اسلامی موجب کنترل و کاهش بیماری ها شده است.
وی با بیان این که در استان سمنان سالانه یک هزار تن گوشت آبزیان تولید می شود و این تولید چشمگیر به واسطه توجه به بهداشت به برکت پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است، خاطرنشان کرد: دولت برای صیانت از بهداشت و سلامت عمومی تمام خدمات در حوزه بهداشت را به صورت رایگان ارائه می دهد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تلفات دام زیاد بود، گفت: تامین امنیت غذایی و رسیدن به مرز خودکفایی، تامین و تولید 90 درصد نیاز دارویی دام در داخل کشور از برکت های انقلاب اسلامی است.
به گزارش ایرنا، 150 واحد دامداری صنعتی و 511 واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.