به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالله واحدی روز یکشنبه در نشست خبری در امامزاده یحی(ع) سمنان با اشاره به اینکه برگزاری این سوگواره ویژه فاطمیه دوم و از هفدهم تا بیست و یکم بهمن 97 در 40 بقعه متبرکه استان پیش بینی شده است، افزود: سوگواره یاس نبوی در قالب 55 برنامه اجرا می شود.
وی ادامه داد: در اجرای ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی، 31 مُبلغ بومی و اعزامی از قم در بقاع متبرکه استان سمنان حضور می یابند و همکاری می کنند که از این تعداد 18 مبلغ اعزامی از قم هستند.
واحدی، ترویج سبک و شیوه زندگی فاطمی، فضایل و سیره فاطمی را از جمله اهداف برگزاری این سوگواره عنوان و بیان کرد: سخنرانی، مداحی و برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی و قرائت خطبه فدکیه و زیارت نامه آن حضرت، از ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان سمنان است.
وی، به برگزاری ویژه برنامه هایی در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز شهادت آن حضرت و شام غریبان اشاره و اضافه کرد: برگزاری این برنامه ها در بقاع متبرکه به منظور تبدیل شدن این اماکن مذهبی به قطب فرهنگی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، برنامه ویژه خواهران با عنوان همایش رهروان یاس نبوی از دیگر برنامه های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: این برنامه در شهرستان ها نیز حداقل در یک بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می شود.
بیستم بهمن مصادف با سوم جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
نمایشگاه دستاورد های 40 ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در جوار امام زاده یحیی(ع) افتتاح شد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.