به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در آیین افتتاح همزمان طرح های اقتصادی و عمرانی سرخه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن باران این شهر افزود: اسلام به عنوان کامل ترین دین برنامه زندگی ما شده است که قبل از انقلاب بعضی از عناصر به استعمار و استکبار دلداده بودند‌.
وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب وجهه سیاسی و اجتماعی اسلام و دین معنا نداشت و در بعضی از کشورهای خلیج فارس از اسلام تنها رویکرد قبیله ای و خشونت تبلیغ می شد.
استاندار سمنان ادامه داد: رهبری امام خمینی(ره) نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشت و اکنون رهبر معظم انقلاب علت ماندگاری و حفظ انقلاب هستند.
وی تصریح کرد: دیدگاه مردم، محور تصمیم های امام خمینی(ره) بود و اراده خداوند و رهبری امام راحل کشور را به سرمنزل مقصود رساند.
آشناگر گفت: مردم ایران به دنبال اعتلای آموزه های دینی و عزت و سربلندی کشور هستند و دشمن هم در دهه های اخیر بدترین رویکردهای خصمانه را به ملت ایران تحمیل کرد.

** دشمنان با وجود صلح طلبی ایرانیان عهدشکنی می کنند
وی افزود: 40‌ سال است که دشمن ما را رها نکرده است و با وجود صلح خواهی ملت ایران اما دشمنان عهدشکنی می کنند.
استاندار سمنان اضافه کرد: کسی حق ندارد دولت را سرکوب کند و باید دولت در محور تمام‌جریان ها باشند.
وی ادامه داد: مردم را به آینده امیدوار کنیم و آقای روحانی رئیس‌جمهوری از مسئولان فقط کار و تلاش برای رفع مشکلات کشور می خواهند.
آشناگر خاطرنشان کرد: منابع اقتصادی در کشور اندک است و جفا است که علت مشکلات موجود را دولت بدانیم و ماهیت این دولت خدمتگزار است.
استاندار سمنان گفت: ظرفیت های اقتصادی در استان سمنان مانند معادن بسیار قابل توجه است و از این گنج پنهان می توان برای توسعه کشور بهره برد.

** سرخه ظرفیت توسعه اقتصادی ویژه ای دارد
استاندار سمنان گفت: اعتبارهای خوبی در شهرستان سرخه در‌چند سال گذشته گذشته مصوب و تخصیص یافته است که اجرای این طرح ها از اقدام های ماندگار دولت تدبیر است.
آشناگر اضافه کرد: سرخه 11 درصد وسعت استان سمنان را دارد و این ظرفیت برای توسعه اقتصادی بسیار مطلوب است.
استاندارسمنان اضافه کرد: شهر سرخه با وجود‌ نوپا بودن در چند سال گذشته توسعه خوبی داشته و نزدیکی به مرکز استان و قرارگیری در محور شرق به غرب کشور از ظرفیت های مهم در این شهرستان است.
استاندار سمنان ‌گفت: معادن بسیار خوبی در سرخه وجود دارد که با راه اندازی واحدهای فرآوری می توان برای توسعه اشتغال در استان بهره برد.
آشناگر اضافه کرد: بخشی از واحدهای تولیدی سرخه تعطیل است، علت این تعطیلی مشخص شود و ظرفیتی که دولت در ارائه تسهیلات به بنگاه های اقتصادی داده است، فعالان اقتصادی نهایت بهره را ببرند.
استاندار سمنان ‌گفت: سرخه به درجه صنعت گزینی رسیده است، با وجود ظرفیت ها برای راه اندازی واحدهای صنعتی کم آب بر و واحدهای فراوری اقدام شود.
وی افزود: برای ایجاد زیرساخت ها در استان سمنان و شهرستان سرخه باید تلاش کرد و خام فروشی مواد معدنی در این شهرستان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

** کم آبی فلات مرکزی تدبیر نیاز دارد
استاندار سمنان گفت: بسیاری از استان های کشور در خطر کم آبی هستند و سمنان هم جزئی از این استان ها است که باید با انتقال آب از دریای عمان، خلیج فارس و دیگر منابع برای رفع مشکل کم آبی در کشور و استان شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: اگر برای رفع کم آبی در مناطق فلات مرکزی اقدام نشود، مهاجرت جمعیت در این مناطق در چند سال آینده اتفاق می افتد.
وی اضافه کرد: با اقدام خوب دکتر روحانی ،طرح انتقال آب از سایر حوزه ها به استان سمنان مصوب شده است‌ که با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی امیدواریم این طرح برای اجرا در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس تصویب شود.
به‌ گزارش ایرنا، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر 54 طرح با اعتبار 390 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از 15 نفر در شهرستان سرخه افتتاح شد.
در دهه فجر امسال 669 طرح با چهار هزار و 180‌میلیارد ریال در استان سمنان افتتاح و همچنین عملیات اجرایی 98 طرح به ارزش سه هزار و 660 میلیارد ریال آغاز می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.