به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی سعیدی چهارشنبه در در دومین همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان به میزبانی لشگر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود افزود: گسترش آزادی و امنیت برای اتباع آمریکا در یک جهان یکپارچه، تضییع و خنثی سازی نیرو های بی ثبات ساز جهانی، تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین المللی و رام کردن نیروهایی مانند ایران از اهداف دولت های آمریکا بوده است.
وی با اشاره به اینکه سه رییس جمهور آمریکا با راهبردهای مختلف برای تحقق این اهداف تلاش کردند، ادامه داد: رویکرد بوش راهبرد حضور فیزیکی در غرب آسیا بود که در نهایت هدف محاصره ایران از سمت غرب و شرق بود.
وی با بیان اینکه آنها نتوانستند با محاصره ایران به اهداف خود برسند، افزود: در اشغال افغانستان هفت میلیون دلار هزینه کردند و بیش از چهارهزار کشته دادند واین راهبرد بوش جز خسارت سنگین برای منطقه و آمریکا هیچ بهره ای نداشت.
سعیدی اظهار داشت: راهبرد بوش دولت سازی و بر روی کار آوردن دولت دست نشانده و دلخواه در افغانستان و عراق، ایجاد پایگاه در منطقه خاورمیانه و مهار قدرت ایران بوده است.
وی با بیان اینکه اوباما برای جلوگیری از به قدرت رسیدن ایران در منطقه چهار هدف را دنبال می کرد، افزود: حذف قدرت هسته ای ، نفی قدرت منطقه ای، عدم حمایت ایران از حزب الله و حماس و عدم ایفای نقش توسط ایران در خاورمیانه از اهداف دولت آمریکا بود.
رییس عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه تدبیر به موقع مقام معظم رهبری فرصت را از دولت اوباما گرفت، ادامه داد: در زمینه مهارقدرت هسته ای تا حدود زیادی پیش رفتند و اگر مقام معظم رهبری نمی ایستاد آنها مسیر را به مراحل بعدی می بردند.
سعیدی راهبرد ترامپ را برخلاف دو رییس جمهور قبل دانست و افزود: ترامپ معتقد است باید چهار عنصر قدرت ایران یعنی انسجام ملی، قدرت منطقه ای و عمق استراتژیک ، قدرت دفاعی و قدرت انرژی را بگیرد تا بتواند ایران را مهار کند.
وی فتنه آینده را ترکیبی از حرکت های داخلی و خارجی خواند و افزود: بین فتنه و جنگ رابطه ای است، فتنه سخت و نرم دارد ، فتنه نرم مقدمه فتنه سخت است و ما باید ارزیابی خوبی از ایجاد فتنه در آینده داشته باشیم.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا افزود: محور فتنه آینده تلاقی اهداف مهاجم خارجی با جریان غرب گرای معاند داخلی است که با تاکید مقام معظم رهبری باید همه مردم و مسوولان هوشیار باشند.
سعیدی تصریح کرد: عده ای به دنبال ضرورت های ساختگی از جمله مذاکره با آمریکا هستند که نباید اجازه داده شود این ضرورت شکل گیرد.
این همایش به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار و تیپ 158 متحرک هجومی شهید کشاورزیان در شاهرود برگزار شد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.