ابوالفضل حسن بیکی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شراکت آمریکا در بحث بانکداری با اروپا یکی از معضل های کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اروپا در حال تاسیس بانک های جدید بدون همکاری با آمریکا است تا بتواند با ایران ایجاد ارتباط کند.
وی افزود: اروپا به شدت به دنبال راهکاری برای افزایش همکاری با ایران است.
حسن بیکی ارتباط بانکی ایران با کشور های دنیا را در حال تقویت دانست و گفت: ارتباط بانکی با اروپا از نیازهای اساسی کشور محسوب نمی شود اما این ارتباط زمینه همکاری خوبی در حوزه های مختلف فراهم می آورد.

** اروپا ایران را در راس قدرت مقاومت در منطقه می داند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز اروپا قدرت مقاومت در منطقه را شکست ناپذیر و ایران را در راس قدرت مقاومت می داند.
وی اضافه کرد: امنیت اروپا امروز وابسته به امنیت خاورمیانه است که این امر نشان می دهد اروپا در بعد امنیتی نیز به جمهوری اسلامی نیازمند است.
حسن بیکی یادآور شد: اروپا می داند که آمریکا امروز در شرایط سختی قرار گرفته است و 22 ترلیون دلار بدهی دارد و به همین جهت قصد جدایی از آمریکا را دارد.
وی افزود: اروپا با جدایی از آمریکا به ایجاد ارتش مستقل اروپایی فکر می کند که به این منظور هم نیازمند ایران و جبهه مقاومت است.

** ایران تنها کشوری است که در انرژی توان کمک به اروپا را دارد
نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به نیاز اروپا به ایران از لحاظ انرژی اشاره کرد و گفت: در بخش انرژی تنها کشوری که می تواند به اروپا کمک کند ایران است چرا که بیشتر کشورهای دارای انرژی امروز زیر سلطه آمریکا هستند.
حسن بیکی خاطر نشان کرد: اروپا در برابر خروج ایران از برجام ضرر می کند و در این راستا تلاش دارد تا هر چه زودتر مشکلات بانکی خود را حل کند.
وی افزود: بسیاری از کشورهایی که در گذشته زیر سلطه آمریکا بودند به جمهوری اسلامی ایران نزدیک می شوند.
حسن بیکی اضافه کرد: امروز قوای سه گانه کشور و دیگر مسئولان، با درایت در حال حرکت هستند و مذاکرات با اروپا همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه و رعایت منافع ملی در تصمیم گیری و ارتباط های بین المللی خط قرمز مسئولان نظام است.
به گزارش ایرنا، توافق برجام در 23 تیر 1394 شمسی و ژوئیه 2015 میلادی در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.
در اردیبهشت سال 97 خورشیدی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا رسما خروج از برجام و بازگشت تحریم‌ها به صورت گذشته را اعلام کرد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.