به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی بعد از ظهر یکشنبه در نشست بررسی مسائل فرودگاه بین المللی شاهرود در فرمانداری ویژه این شهرستان، با بیان اینکه اگر مقدمات کار برای دریافت مرز هوایی فراهم نمی شد، بی شک کمیته مرزهای وزرات کشور اجازه این کار را نمی داد، تصریح کرد: در این راستا نشست های زیادی برگزار شده و دریافت مجوز مرز هوایی شاهرود یک سال و نیم در انتظار تصویب دولت بود تا اینکه رئیس جموری در سفربه شاهرود فراتر از انتظار این هدیه را به مردم داده و فروگاه را بین المللی اعلام کرد.
وی با اشاره به ابلاغ مصوبه مرز هوایی به دستگاه های اجرایی، یادآور شد: اکنون باید با وضعیت موجود تلاش کرد در کوتاه مدت پروازها را برقرار کرده و در بلند مدت نیز به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم باشیم.
حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس نقش تعیین کننده نداشته و تسهیل کننده کارها هستند، افزود: باید به گونه ای کارها درباره فرودگاه شاهرود پیش رود تا دستور رئیس جمهوری یادگار خوبی برای مردم این منطقه شود.
وی اضافه کرد: پس از بین المللی شدن فرودگاه شاهرود، درخواست هایی برای واردات و صادرات کالا از این فرودگاه داشتیم که متأسفانه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها اجرایی نشد.
این نماینده مجلس با اشاره به اختصاص 300 میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای توسعه و ایجاد زیرساخت ها در فرودگاه شاهرود، اظهار داشت: علاوه بر این 10 میلیارد ریال اعتبار استانی نیز برای این موضوع درنظر گرفته شده است.
همچنین در این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان ازمدیران کل و فرماندهان انتظامی و امنیتی مرتبط با موضوع، ارائه درخواست های خود برای استقرار در فرودگاه بین المللی شاهرود را خواستار شد.
استقرار نهادهای امنیتی و تأمین فضای مورد نیاز برای آنان، ایجاد گیت های ورود و خروج و دستگاه های ایکس ری، استقرار اداره گذرنامه، گمرک، حج و زیارت، نمایندگان شرکت های گردشگری، استقرار اورژانس و نیز دستگاه های الکترونیکی برای پرداخت عوارض خروج از کشور از جمله موارد مطرح شده بود.
همچنین ایجاد اتاق قرنطینه، انبار کالای مسافری و تجاری، سالن های مجزا برای مسافران پروازهای داخلی و خارجی و فراهم کردن منزل سازمانی برای نیروهای غیر بومی، به کارگیری نیروهای جدید در حوزه هایی همچون گذرنامه، گمرک و هواشناسی نیز از دیگر مسائل مطرح شده بود.
علاوه بر این مقرر شد با پیگیری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور از طریق سازمان برنامه و بودجه، ردیف اعتباری برای فرودگاه بین المللی شاهرود در نظر گرفته شود.
همچنین فرماندار شاهرود متعهد شد مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای احداث ساختمان جدید هواشناسی با مساحت 160 متر مربع در فرودگاه بین المللی شاهرود، اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا، همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان سمنان در آذر 97، فرودگاه شاهرود با دستور وی به فرودگاه بین المللی ارتقاء یافت.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.