به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز شنبه در نشست با مدیران موسسات قرآن و عترت استان سمنان در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان بر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و افزود: هدف از توسعه فعالیت های قرآنی و شورای توسعه فعالیت های قرآنی باید ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.
وی ادامه داد: توسعه فعالیت های قرآنی در حالی تاثیرگذار است که موجب ارتقای فرهنگ قرآن در جامعه شود.
فضیلت انس و توجه به قرآن را زمینه ساز فرهنگ قرآنی در جامعه معرفی کرد.
وی خاطرنشان کرد: انس و توجه به فرهنگ قرآنی از محدودیت های غریزی که بسترساز سقوط است، جلوگیری کرده و توانمندی انسان ها را در پی خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه رسالت موسسات قرآنی باید توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی باشد، گفت: فعالیت قرآنی به خودی خود مطلوب نیست بلکه یک ابزار و وسیله به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.
وی قرآن را کتاب زندگی و هدایت انسان ها معرفی کرد و ادامه داد: با پرداختن به محتوای قرآنی باید زمینه تحقق هرچه بهتر آرمان های انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.
فضیلت با اشاره به برون سپاری برخی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: این اداره کل با هدف ارتقاء فرهنگ این کتاب آسمانی در جامعه، آمادگی واگذاری بخشی از فعالیت های خود در این زمینه به موسسات قرآنی را دارد.
۱۲۰ تشکل قرآنی در استان سمنان فعال هستند.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.