سعید خجسته فر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: انجمن سینمای جوان شهرستان دامغان در آستانه یک سالگی تاسیس، از 70 هنرجو برخوردار است.
مسئول انجمن سینمای جوانان استان سمنان اضافه کرد: این انجمن با هدف تشویق نوجوانان و جوانان به هنر عکاسی و فیلمسازی به فعالیت خود مشغول است.
خجسته فر تصریح کرد: هنرجویان با آموزش های لازم در انجمن سینمای جوان به تولید فیلم‌های کوتاه نیمه حرفه ای می پردازند و به تدریج به تولیدات حرفه‌ ای روی می آوردند که همین روند مدنظر انجمن سینمای جوان است.
وی با اشاره به برخی موفقیت های هنرجویان دامغانی انجمن سینمای جوان، افزود: هنرجویان انجمن سینمای جوانان دامغان با ساخت فیلم و فیلم نامه نویسی در جشنواره منطقه‌ای شرکت کردند و به مرحله کشوری راه یافتند.
مسئول انجمن سینمای جوانان استان سمنان، به درخشش نوجوانان دامغانی در دومین المپیاد فیلم سازی کشور در سال 97 اشاره کرد و گفت: در این المپیاد یک هزار و 200 اثر از کل کشور ارسال شد که 2 اثر از جوانان دامغانی در بین چهار اثر برتر کشوری قرار گرفت.
وی افزود: از سراسر استان سمنان پنج اثر به این المپیاد ارسال شد که سه اثر از دامغان و 2 اثر از شهرهای شاهرود و سمنان بود.
خجسته فر خاطر نشان کرد: از سه اثر ارسالی انجمن دامغان 2 اثر وارد مسابقه شد و در جمع70 فیلم نامه برتر کشور قرار گرفت که این امر نشان از ظرفیت و استعداد جوانان در این حوزه است.
به گفته خجسته فر، در پایان این المپیاد اثر کیانا کاظمی زند و یحیی علی وردی در بخش فیلم نامه حائز رتبه برتر شد و مورد استقبال داورها قرار گرفت و اثر یگانه الله بخش از دامغان در بخش فیلم منتخب شد.
خجسته فر گفت: یگانه الله بخش و کیانا کاظمی زند از شهرستان دامغان در این المپیاد بورسیه یونیسف و بنیاد سینمایی فارابی شدند.
مسئول انجمن سینمای جوان استان سمنان تصریح کرد: با درخشش نوجوانان دامغانی، استان سمنان در مجموع دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، مقام اول را کسب کرد.
به گزارش ایرنا، انجمن سینمای جوان دامغان با جذب علاقه مندان، رشته های کارگردانی، فیلمنامه نویسی، عکاسی، تصویربرداری و تدوین، همراه با برگزاری آزمون و دوره های یک ساله فیلمسازی می پردازد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.