سعید ناجی روز دوشنبه در نشست کمیته مشارکت های ‌مردمی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالن غدیر استانداری سمنان، افزود: یکی از راهکارهای دستیابی به هدف مطلوب در مقوله اعتیاد، مردمی کردن امور در این حوزه است که در این ‌مسیر باید از ظرفیت های سمن ها بیش از پیش بهره برد.
معاون استانداری سمنان بیان کرد: استفاده از نظرات، دیدگاه ها و طرح های نخبگان و جوانان در سمن ها در کنار سیاست ها و برنامه های دولت می تواند در حصول نتیجه مطلوب تر در حوزه اعتیاد تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی به تفاهم‌نامه آموزش معتادان بهبودیافته اشاره کرد و یادآور شد: اصالت تفاهم نامه ها و شیوه نامه ها برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی متولی امر در هر حوزه ای است که توجه به این امر در نهایت منجر به دستیابی به نتیجه مطلوب تر خواهد شد.
ناجی با تاکید بر پرهیز از تشریفات و روال اداری زمان بر، گفت: نبود‌ هماهنگی بین دستگاه های اجرایی، فقدان ‌پیوستگی امور در این حوزه و توجه بیش از اندازه به فرآیندهای اداری دست و پا گیر، از معضلات و آسیب های موجود در حوزه اعتیاد است که مانع دستیابی به موفقیت در قالب تفاهم نامه هایی از این دست خواهد شد.
معاون استانداری سمنان، پیگیری نشدن امور افراد پس از ترک اعتیاد و فراگیری آموزش های لازم‌ را یکی از آسیب های جدی در این حوزه دانست و افزود: پس از شناسایی گروه های هدف و افراد مبتلا در حوزه اعتیاد و آموزش بهبود یافتگان، دستگاه های اجرایی متولی باید تمام تلاش خود را برای ارائه امکانات و تسهیلات مناسب تا حصول نتیجه و اشتغال این افراد به کار گیرند.
معاون استانداری سمنان ادامه داد: همگرایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی همراه با برش استانی از سیاست های کشوری، جلوگیری از موازی کاری و هدف گذاری استانی، یکی از راهکارهای رسیدن به هدف مطلوب در قالب تفاهم‌نامه ها، ابلاغیه ها و شیوه نامه های کشوری در مقابله با اعتیاد است.
به گزارش ایرنا، در قالب تفاهم نامه تعهد آموزش برای یک هزار و 40 نفر از معتادان بهبود یافته در استان سمنان ایجاد شده است که در 9‌ ماهه 97 بیش از 52 درصد از این افراد آموزش های تخصصی لازم‌جهت اشتغال را فراگرفته اند.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.