به گزارش ایرنا، در این مراسم که آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان، حشمت الله عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان و دیگر شخصیت ها و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، قاریان آیاتی از کلام‌ الله مجید را تلاوت کرده و ذاکران اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.
رئیس مجمع جهانی تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی در این مراسم گفت: علما وظیفه دین شناسی به اقشار مردم در زمان غیبت امام زمان (عج) را برعهده دارند و مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی یکی از شخصیت های فرهیخته در این حوزه بود.
حجت الاسلام والمسلمین عباس نصیری فرد خاطر نشان کرد: فقها در شکل گیری حکومت های مردمی و اسلامی در جهان نقش غیرقابل انکاری دارند و مرحوم هاشمی شاهرودی در نشر دین اسلام خوش درخشید.
نصیری فرد اضافه کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی در توسعه حکومت اسلامی در انقلاب اسلامی نقش غیر قابل انکاری داشت و یکی از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود.
وی تصریح کرد: او در بیان ویژگی های ممتاز دین اسلام برای کل نظام بشریت در این مقطع زمانی به خوبی فعال بود و جهان اسلام قدردان زحمات این شخصیت فرزانه است.
استاد دانشگاه های استان سمنان گفت: مکتب فکری امام خمینی (ره) نظام شاهنشاهی را ساقط کرد و مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از شاگردان ممتاز این شخصیت فرزانه بود.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری، شامگاه دوشنبه سوم دی ماه در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.